رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: سامانه جامع مالیاتی، یکی از طرح های مهم اقتصادی کشور بوده که از حدود یک دهه قبل، شروع شده است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از صدا و سیما، سیدکامل تقوی نژاد با بیان اینکه سامانه جامع مالیاتی یکی از طرح های مهم اقتصادی کشور است که حدود یک دهه از شروع آن می‌گذرد، گفت: این ابرپروژه، ۳۲ پروژه دارد و مهم‌ترین آن، نرم افزارش است که ابتدا خارجی‌ها آن را نوشتند و البته متخصصان داخلی آن را تکمیل کردند.

وی افزود: در حال حاضر ارائه اظهارنامه، پرداخت مالیات و اعتراضات مودیان مالیاتی الکترونیکی انجام می‌شود.

تقوی نژاد خاطرنشان کرد: از اهداف این طرح، ساده سازی، شفاف سازی و تسهیل امور مودیان است و برنامه داریم تا دو سال دیگر، این طرح را به طور کامل در کل کشور اجرایی کنیم.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی همچنین با تاکید بر حمایت از تولید، گفت: در سال گذشته برای ۷۵۰۰ بنگاه کوچک و متوسط، گواهی مالیاتی صادر کردیم تا بتوانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند.

تقوی نژاد افزود: در آخرین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی قرار شد، امسال مالیات بنگاه‌های کوچک و متوسط بر اساس خوداظهاری آن‌ها دریافت شود که یک گام به جلو است.

وی اظهار داشت: این کار مثل توافق با اصناف است که برای اظهارنامه یک میلیون و دویست هزار واحد صنفی، بدون رسیدگی، برگ قطعی صادر کردیم برای بخش تولید هم بتونیم این کار را انجام دهیم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: سرمایه گذارانی که با شرایطی خاص اقدام به راه اندازی واحدهای تولیدی کنند، ۵ تا ۱۳ سال معافیت مالیاتی دارند و همچنین برای شرکت‌های دانش بنیان تا ۱۵ سال معافیت مالیاتی در نظر گرفته شده است.