معاون وزیر در امور آب و خاک گفت: بیش از 112 میلیارد تومان اعتبار برای آبیاری تحت فشار در بخش کشاورزی پیش‌بینی شده است.

به گزارش مرور نیوز، علیمراد اکبری امروز (سه‌شنبه) در مراسم تجلیل از کشاورزان برتر خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت آب در کشاورزی اظهار کرد: در دنیا قسمت زیادی از عرصه های کشاورزی با کمبود آب مواجه است و کشور ما نیز متاسفانه از این بحران بی‌نصیب نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر 10 سال است که در کشور با بحران کمبود آب مواجه هستیم و راهی جز سازگاری با شرایط موجود نداریم.

معاون وزیر آب و خاک با اشاره به اینکه آب در کشور ما در هویت و فرهنگ مردم جایگاه خاصی دارد، ادامه داد: رویکرد مصرف آب در کشور باید تغییر کند و در این راستا دولت تدبیر و امید سرمایه گذاری بسیاری در این زمینه کرده است.

اکبری افزود: در حال حاضر بالغ بر یک میلیون و 100 هزار هکتار اراضی در عرصه شبکه‌های مدرن آبیاری است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 3300 میلیارد تومان برای توسعه روش‌های نوین آبیاری در سال جاری پیش بینی شده است که 100 درصد تخصیص خواهد یافت.

معاون وزیر در امور آب و خاک گفت: طی سال گذشته بالغ بر 100 هزار هکتار آبیاری تحت فشار و بیش از 100 هزار هکتار نیز در حال اجرا است.

اکبری ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون 3000 هکتار اراضی کشور به روش‌های نوین مجهز شده و 120 هزار هکتار نیز در حال اجرا است.

وی افزود: امسال در زمینه آبیاری تحت فشار نیز بالغ بر 112 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

معاون وزیر در امور آب و خاک افزود: طی سال گذشته 1500 هکتار آبیاری تحت فشار در خراسان‌جنوبی انجام شد و 1282 هکتار نیز امسال انجام شد و 8500 هکتار نیز در حال انجام است.