مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی کشور گفت: اجرای طرح ملی GNAF در استاندارد سازی آدرس ها که از سال 94 در کشور کلید خورد روند خوبی را می پیماید.

به گزارش مرور نیوز، کاظم میرزایی ر در جلسه کارگروه GNAF در دفتر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم تصریح کرد:در سال گذشته با توجه به برگزاری جلسات تخصصی و پیگیری های مجدانه این پروژه بر نقشه‌های پارسل بندی متمرکز شد.

وی اظهار داشت:با توجه به اینکه استان قم در این طرح پایلوت بود در اجرای آن موفقیت های خوبی را پشت سر گذاشت.

میرزایی بیان کرد:در استان قم برخی دغدغه هایی در مسیر عملیاتی شدن کامل طرح وجود دارد که وجود معابر بی نام و یا ساختمان های فاقد پلاک از جمله آن است. در این زمینه باید تمهیدات لازم اندیشیده شود و این معابر و ساحتمان ها تعیین تکلیف شود تا بتوان طرح ملی را به طور کامل اجرایی کرد.

مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی کشور اظهار کرد: در استان قم تاکنون هماهنگی ها و تعامل میان دستگاههای اجرایی خوب بوده و در اجرای پروژه نیز موفقیت های خوبی به دست آمده است. در سال 95، پنج استان قم، اصفهان، مشهد، تهران و بوشهر در زمینه اجرای پروژه انتخاب شدند که در این راستا قم پیشرفت خوبی را نشان می دهد. برای تحقق این طرح باید اصلاحاتی بر روی نقشه های پستی نیز انجام شود تا بتوان طرح را نهایی کرد.

وی بیان کرد: فاز دوم طرح در سال جاری شامل 76 شهر و بیش از 1000 روستاست که اسامی این شهرها و روستاها نیز در سامانه پایش پروژه‌های اقتصادی مقاومتی به ثبت رسیده است.

مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی کشور یادآور شد: در اجرای این طرح نقشه پارسل بندی 150 شهر ارائه شده و استان قم نیز تاکنون نقشه های شهرهای قم و قنوات و دستجرد را تحویل داده است. در حال حاضر قم و قزوین دارای نقشه کاملی هستند و اصلاح ژئوکدهای در قم به سرانجام رسیده است.

میرزایی گفت:دو شاخصه مهم در دست یابی به آدرس های استاندارد، نقشه و پارسل است که طبق آن آدرس های دقیق تعریف می شود.