استاندار لرستان گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در راستای محرومیت زدایی در این استان هفت هزار میلیارد ریال در بخش های مختلف سرمایه گذاری می کند.

به گزارش مرور نیوز، هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در جلسه پیگیری دستاوردهای سفر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به استان اظهار کرد: از این مبلغ پنج هزار میلیارد ریال در حوزه تولید و اشتغال و در راستای تحقق شعار سال سرمایه گذاری می شود.
وی افزود: مدیران دستگاه های اجرایی مختلف باید طرح های خود را در این زمینه برای جذب این میزان از سرمایه گذاری به استانداری ارائه دهند.
بازوند اظهار کرد: از این میزان سرمایه گذاری 2هزار میلیارد ریال برای مشارکت در 26 طرح که بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی استان است در نظر گرفته شد.
استاندار لرستان با اشاره به 2 طرح الگوی آسمان و الگوی آفتاب نیز گفت: این 2 طرح از دیگر دستاوردهای سفر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به لرستان است که بنا بر آن سالی 900 میلیارد ریال در استان سرمایه گذاری می شود.
وی افزود: این طرح ها در راستای توانمند سازی و توسعه حوزه روستایی انجام می شوند و به نوعی اقدامات مرتبط با اقتصاد مقاومتی هستند که سعی می شود در آنها از قابلیت و مشارکت خانوارها بهره گرفته شود.
به گفته وی در راستای اشتغال در روستاها نیز با این ستاد به توافق رسیدیم تا افراد در قالب صندوق هایی روستایی مبالغی را سرمایه گذاری کنند و ستاد اجرایی فرمان امام نیز 2 برابر آن میزان را سرمایه گذاری می کند تا بتوان برای توسعه ، تولید و اشتعالزایی در روستاها بهره گرفت.
استاندار لرستان همچنین با بیان اهمیت سرمایه گذاری در صنایع سنگین در استان گفت: سه هزار میلیارد ریال تا حداکثر 6 هزار میلیارد ریال به ستاد اجرایی فرمان امام برای سرمایه گذاری در این بخش پیشنهاد شده است که باید صنعت ، معدن ، تجارت و جهاد کشاورزی استان در معرفی این طرح ها پیگیری لازم را انجام دهند.
بازوند با اشاره به 200 میلیارد ریال سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان امام در قالب شرکت های دانش بنیان گفت: باید اقدامات لازم برای تجاری سازی طرح های مرتبط در این زمینه نیز به سرعت انجام گیرد.
استاندار لرستان همچنین با اشاره به سرمایه گذاری در بخش عمرانی با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام گفت: در این بخش 50 درصد از اعتبارات استانی و 50 درصد توسط ستاد اجرایی فرمان امام تامین می شود که باید نوسازی مدارس و یا توسعه راههای روستایی هم در نظر گرفته شود.
وی گفت: در بخش مسکن محرومان هم در تامین مسکن یکهزار واحد با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ساخته می شود.
بازوند همچنین اظهار کرد: سرمایه گذاری 400 میلیارد ریالی برای تاسیس گاوداری 2 هزار راسی در نورآباد ، تجهیز مرکز درمان ناباروی لرستان و اقدامات و عملیات حمایتی از بخش تحت چان از دیگر دستاوردهای سفر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به لرستان است.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) دیروز سه شنبه به لرستان سفر کرده بود.