استاندار مازندران با بیان اینکه در گذشته روستاها کانون اشتغال بوده‌اند، گفت: باید برای فعال کردن تولید و اشتغال در روستاها عزم استانی شکل بگیرد.

به گزارش مرور نیوز، ربیع فلاح جلودار، ظهر پنج‌شنبه، در کارگاه تخصصی اشتغال استان مازندران، در محل سالن شماره یک استانداری، با بیان اینکه پیگیری، لازمه توسعه اشتغال استان است، اظهار کرد: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری درباره تولید و اشتغال باید از ظرفیت روستاها و کشاورزی استفاده کرد .

وی افزود: امروز در بسیاری از روستاهای مناطق بالادست استان سرمایه‌گذاری‌های بخش کشاورزی و باغداری ظرف مدت یکسال برگشت می‌کند و افراد می‌توانند به سرمایه‌گذاری اولیه خود دست یابند .

استاندار مازندران، با انتقاد از کم‌کاری دستگاه‌ها در حوزه اشتغال بر لزوم تغییر تفکر در این بخش تأکید کرد و افزود: البته ممکن است مشکلاتی در حوزه کم‌آبی و بذر وجود داشته باشد اما با در نظر گرفتن اولویت‌ها می‌توان به نتایج خوبی دست یافت .

فلاح جلودار، درباره خود اظهاری اشتغال و تاکید اینکه مبنای اشتغال باید بر اساس خوداظهاری‌ها باشد، گفت: برخی از دستگاه‌ها در ثبت سامانه رصد کم کار بودند که لازم است دستگاه‌هایی که طی 5ماه گذشته ثبت اشتغال نداشتند در این حوزه فعال شوند .

وی، بر لزوم تشکیل کمیته خاص با هدف فعال کردن بانک‌ها و بخش خصوصی برای اجرایی شدن تبصره 16 تأکید کرد و افزود: امسال باید از محل تبصره 16 حدود 13هزار شغل در استان ایجاد کرد .

رئیس کارگروه تخصصی اشتغال استان مازندران، در دستور کاری در خصوص اجرای طرح های پایلوت روستای بدون بیکار، اعتیاد و طلاق (روستای پاک) در استان، بر لزوم اجرای طرح شناسنامه روستایی تاکید کرد و گفت: برای داشتن روستاهای پاک و عاری از بیکاری، اعتیاد و طلاق اراده محلی نیاز است؛ ضمن اینکه باید ایستگاه‌هایی در روستاها با همکاری علما، ائمه جماعات و ... فعال شود تا ضمن مشاوره به جوانان، خانواده‌ها و زوجین زمینه کاهش آسیب‌ها را در روستاها فراهم کنند .

فلاح جلودار، اضافه کرد: بنده به جد موضوع اشتغال استان را در سال جاری پیگیر هستم که برای تحقق اشتغال در روستاها می‌طلبد بازدیدهای میدانی از روستاها به‌صورت ویژه مورد رصد قرار گیرد.