وزارت نفت عراق اعلام کرد: وزیر نفت این کشور این هفته برای مذاکره با مقامات ایرانی به تهران سفر می‌کند، عراق قصد دارد روابط دوجانبه خود با کشورهای همسایه را در حوزه‌های مختلف از جمله نفت، گاز و انرژی افزایش دهد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از رویترز ، وزارت نفت عراق در بیانیه‌ای که امروز منتشر شد از سفر قریب‌الوقوع جابراللعیبی وزیر نفت این کشور به تهران خبر داد. این وزیر عراقی این هفته به تهران سفر کرده و در ماه آینده میلادی نیز به ریاض سفر می‌کند هدف از این دو سفر مذاکره درباره همکاری‌های دوجانبه با ایران و عربستان به عنوان دو عضو مهم اوپک عنوان شده است.

عراق قصد دارد روابط دوجانبه خود با کشورهای همسایه را در حوزه‌های مختلف از جمله نفت، گاز و انرژی افزایش دهد.

این وزیر عراقی در سفر خود به تهران چندین موضوع مشترک بین دو کشور به خصوص در زمینه‌های میادین مرزی و مشترک را مطرح خواهد کرد.

قرار است مقامات فنی عراقی نیز روزهای 7 و 8 آگوست طی یک نشست در ابوظبی امارات درباره همکاری ضعیف عراق در توافق کاهش عرضه نفت اوپک و دیگر کشورهای تولیدکننده نفت توضیح دهد.

عربستان سعودی بزرگترین تولیدکننده نفت اوپک است و ریاست این کارتل نفتی را در سال 2017 بر عهده خواهد داشت عراق و ایران نیز دومین و سومین تولیدکننده نفت اوپک محسوب می‌شود.