کارشناس مسائل مالی با بیان اهمیت توجه به بازار سرمایه گفت: رشد بازار سرمایه موجب ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی خواهد شد.

 به گزارش مرور نیوز سعید شیرزادی،  در ارتباط با وضعیت بورس کشور گفت:با توجه به افزایش قیمت فلزات اساسی و پیش بینی کاهش نرخ سود بانکی، شرایط بازار سرمایه مناسب به نظر می رسد، انتظار فعالین بازار سرمایه رشد سهام است و پیش بینی می شود ماه های آینده ماه های خوبی برای بازار بورس باشد.

وی در ارتباط با تاثیر بازار سرمایه بر کاهش نرخ بیکاری و افزایش رشد اقتصادی گفت: معمولا بخش اعظمی از سرمایه های ثابت شرکت ها از بازار سرمایه تامین می شود. رشد بازار سرمایه کمک می کند تا منابع با ثبات جذب شرکت ها شود و شرکت ها توانایی ایجاد طرح های توسعه داشته باشند و این امر موجب ایجاد اشتغال پایدار خواهد شد، همچنین توسعه بازار سرمایه باعث خواهد شد کارهای تولیدی مولد شوند.

شیرزادی ادامه داد:عمدتا در کشور های توسعه یافته یکی از مهم ترین مسیر های اشتغال، تقویت بازار سرمایه است. با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و توجه ویژه ایشان به اشتغال و کار آفرینی در بستر اقتصاد مقاومتی انتظار می رود توجه به بازار سرمایه بیش از گذشته مدنظر قرار گیرد تا کشور بتواند در مسیر توسعه حرکت کند و با ایجاد اشتغال پایدار چرخه اقتصادی کشور در مسیر رشد و نمو گام بردارد.

شیرزادی در پایان گفت نقدینگی مانند سیلی است که به هرجا برود ویرانگر است. بطور مثال نقدینگی اگر وارد بازار ارز شود قیمت ارز را بالا خواهد برد، اگر در بازار مسکن وارد شود اثری مشابه خواهد داشت، تنها جایی که نقدینگی قابل کنترل است و باعث زایش و تولید می شود بازار سرمایه است و سیاست گذاری در این زمینه به تولید اشتغال، رشد اقتصادی و سایر شاخص های اقتصادی کمک خواهد کرد.