مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به رشد 30 درصدی خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، از تولید بیش از 41 هزار تن گندم در استان یزد خبر داد.

محمدعلی حاتمی‌زاده در گفت‌و‌گو با مرور نیوز در یزد اظهار داشت: این میزان گندم توسط 12 مرکز خرید شرکت‌های تعاونی روستائی و بخش خصوصی شهرستان‌های استان خریداری شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان با نرخ هر کیلوگرم یک هزار و 300 تومان است، تصریح کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از 22 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در استان یزد خریداری شود.

وی با بیان اینکه بیشترین گندم خریداری شده استان مربوط به شهرهای ابرکوه و خاتم است افزود: 14 هزار و 200 تن گندم در شهرستان ابرکوه و شش هزار و 210 تن گندم در شهرستان خاتم از کشاورزان خریداری شده است.

حاتمی‌زاده خاطرنشان کرد: شهرستان ابرکوه به لحاظ اینکه یکی از قطب‌های مهم کشاورزی استان یزد است، امسال برای چهارمین سال پیاپی است رتبه نخست استان را در خرید گندم به خود اختصاص داده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد خاطرنشان کرد: از مجموع گندم خریداری شده استان، 70 درصد آن از شهرستان ابرکوه خریداری شده است.

وی با بیان اینکه 11 هزار و 200 هکتار از اراضی استان یزد به کاشت گندم اختصاص دارد، تصریح کرد: با احتساب برداشت سه هزار و 700 تا 4 هزار کیلوگرم گندم در هکتار، در مجموع بیش از 41 هزار تن گندم در استان تولید شده است.