رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته 143 میلیارد تومان تسهیلات به 133 واحد تولیدی و صنعتی استان اردبیل ارائه شده است.

به گزارش مرور نیوز، سید حامد عاملی بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت واحدهای تولیدی در اردبیل اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته 143 میلیارد تومان تسهیلات به 133 واحد تولیدی و صنعتی استان اردبیل ارائه شده و در پرداخت این تسهیلات توجهی به بدهی معوق و یا چک برگشتی و مشکلات بیمه‌ای و مالیاتی تولیدکنندگان و واحدهای صنعتی نداشتیم.

وی افزود: با بررسی و پیگیری‌های انجام یافته 98 درصد این تسهیلات در جای مناسب هزینه شده که در دو درصد باقی مانده بنا به دلایلی در محل خود هزینه نشده که به همین منظور حل مشکلات این واحدها در دستور کار قرار داده شده تا بتوانیم در آینده‌ای نزدیک مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ارائه تسهیلات به منظور اشتغال‌زایی در استان خوشبختانه توانسته بسیار موفق عمل کند که در این زمینه برای 450 نفر اشتغال ایجاد شده و تثبیت اشتغال برای چهار هزار و 500 نفر در استان محقق شده است که امیدواریم با اقدامات انجام یافته بتوانیم به تمامی اهداف خود در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری دست یابیم.

عاملی بیان کرد: امسال پرداخت تسهیلات صنوف تولیدی و بخش معدنی نیز به این مجموعه اضافه شده است که ما قرار است به واحدهای کوچک تا یک میلیارد تومان و واحدهای متوسط تا سه میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کنیم که پرداخت تسهیلات به شکل سرمایه در گردش و طرح‌ها با پیشرفت 60 درصد در اولویت است.

وی تصریح کرد: چهار پهنه معدنی استان اردبیل توسط شرکت‌های سرمایه‌گذار بخش غیردولتی در حال انجام است که در قزل‌اوزن، قره‌داغ مشگین‌شهر و سبلان مطالعات انجام شده و کار وارد فاز توجیهی شده است که امیدواریم با اقدامات انجام یافته هر چه سریع‌تر شاهد تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه باشیم.