در حالی که بالا گرفتن تنش ها بین آمریکا و کره شمالی موجب افزایش خرید طلا به قصد سرمایه گذاری امن شده است، قیمت فلز زرد امروز تا بالاترین رقم بیش از دو ماه گذشته افزایش یافت.

به گزارش مرور نیوز به نقل از رویترز، در حالی که بالا گرفتن تنش ها بین آمریکا و کره شمالی موجب افزایش خرید طلا به قصد سرمایه گذاری امن شده است، قیمت فلز زرد امروز تا بالاترین رقم بیش از دو ماه گذشته افزایش یافت.

بارناباس گان، تحلیلگر او سی بی سی بانک گفت: «بخش عمده ای از افزایش قیمت در بازار طلا ناشی از رشد تقاضا برای سرمایه گذاری امن در این بازار بوده است.»

ترامپ دیروز بار دیگر به کره شمالی هشدار داد که به گوام یا متحدان آمریکا حمله نکند. وی گفت، تهدید قبلی اش مبنی بر پاسخ همراه با «آتش و خشم» به حمله احتمالی کره شمالی احتمالا به اندازه کافی شدید نبوده است.

افزایش ریسک های ژئوپلتیک می تواند موجب افزایش تقاضا در بازارهایی نظیر طلا شود که به عنوان محل های سرمایه گذاری امن تلقی می شوند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز ابتدا تا رقم 1288 دلار و 92 سنت افزایش یافت که بالاترین رقم از 8 ژوئن تاکنون بود، اما بعدا با 0.1 درصد کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 1284 دلار و 64 سنت رسید. فلز زرد همچنان در مسیر ثبت افزایش قیمت هفتگی بیش از 2 درصدی قرار دارد.

قیمت هر اونس طلای آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر نیز امروز به 1290 دلار و 50 سنت رسید.

جفری هالی، تحلیلگر موسسه اوآندا گفت: «تجار امروز باید به دقت تحولات بازارهای بورس را رصد کنند زیرا کاهش بیشتر شاخص ها و خودداری از ریسک احتمالا موجب خواهد شد که سرمایه های بیشتری به سمت بازار طلا سرازیر شود.»

ارزش سهام در بازارهای آسیایی امروز با کاهش همراه بود و سرمایه گذاران سرمایه های خود را به سمت بازارهای کم ریسک تر نظیر ین زاپن، فرانک سوئیس و اوراق خزانه داری امریکا هدایت کردند.