رییس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه مسیر اشتغال کشور از توسعه بخش تعاون می‌گذرد، ابراز امیدواری کرد عقب ماندگی بخش تعاون در دولت دوازهم به حداقل برسد.

به گزارش مرور نیوز، بهمن عبدالهی در نشست تعاونگران کشور با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: علیرغم مشکلات متعدد در حوزه اقتصاد،‌ دولت یازدهم با پرداختن به مسایلی از قبیل کاهش تورم، ثبات نرخ ارز، احیای بنگاه‌های راکد و حاکم کردن آرامش در بازار اقدامات خوبی را در چهار سال گذشته صورت داد.

وی ربیعی را وزیری از جنس کار دانست که به دلیل عجین شدن با کار بیشتر از دیگران می‌تواند مشکلات بخش اشتغال را درک و حل و فصل کند.

عبدالهی ادامه داد: آقای ربیعی یک کنشگر اجتماعی است و گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات حوزه اشتغال و تعاون دارد از این رو تلاش می‌کند تا در این زمینه به حل مشکل کمک کند.

رییس اتاق تعاون ایران در عین حال با بیان اینکه بخش تعاون در سالهای گذشته مغفول مانده و به دلیل عقب ماندگی های سنواتی از بنیه ضعیفی برخوردار بوده است، ابراز امیدواری کرد: در دولت دوازدهم این عقب افتادگی‌ها کاهش یابد تا بخش تعاون به جایگاه واقعی خود برسد.

وی تأمین مالی از طریق نظام بانکی را بزرگترین چالش پیش روی بخش تعاون عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه موضوع مالیات یکی از مشکلات بزرگ بخش تعاون است انتظار داریم در دولت دوازدهم این بخش برای تعاونی‌ها و فعالان تسهیل و نظام گمرگی در این بخش تسهیل شود.

عبدالهی در پایان ابراز امیدواری کرد: با ورود وزیران تازه نفس به تیم اقتصادی و ابقای وزرای توانمند رشد و توسعه و بهبود شرایط اقتصادی در کشور محقق شود.