در معاملات امروز بازارهای آسیایی ارزش دلار در برابر ین ژاپن افزایش یافت. از سوی دیگر ارزش یورو در بازارهای جهانی نسبتاً کاهش یافت.

به گزارش مرور نیوز، در معاملات امروز بازارهای آسیایی ارزش دلار در برابر ین ژاپن بالا رفت. دلار توانست در معاملات امروز بخشی از کاهش ارزش در برابر ین طی هفته گذشته ناشی از تشدید تنش‌ها بین آمریکا و کره شمالی را جبران کند.

ارزش دلار آمریکا در برابر دلار استرالیا 3 صدم درصد افزایش یافت و در برابر ین ژاپن نیز با 0.03 درصد افزایش به 109.22 ین رسید. ارزش دلار در برابر یورو نیز به همین میزان افزایش یافت و توانست بخشی از افت ارزش هفته گذشته در برابر یورو را تجربه کند.

به همین اساس هر یور 1.1757 دلار در بازار امروز ارزش‌گذاری شد.

شاخص ارزش دلار که ارزش این ارز را در برابر 6 ارز بین‌الملی ین، یورو، پوند، یوان و... مورد ارزیابی قرار می‌دهد 0.01 درصد افزایش یافت و به به 93.37 واحد رسید. طی هفته جاری سرمایه‌گذاران منتظر سیگنال‌هایی از بانک مرکزی آمریکا و بانک مرکزی اتحادیه اروپا هستند.

از سوی دیگر انتشار آمارهای مربوط به فروش مواد غذایی و مسکن در آمریکا نیز طی هفته جاری مورد توجه سرمایه‌گذاران در بازار ارز قرار خواهد گرفت.

هفته گذشته و با بالا گرفتن بحران سیاسی در آمریکا ناشی از اظهارات نژادپرستانه ترامپ و استعفای برخی مشاوران وی، ارزش دلار در برابر ین ژاپن به کمترین میزان در 4 ماه گذشته رسید.

ابهامات موجود نسبت به اجرای سیاست های اقتصادی ترامپ نیز از یک سو و عدم اطمینان موجود نسبت به اقدام بانک مرکزی آمریکا در بالابردن نرخ بهره بانکی در این کشور از سوی دیگر به افزایش نگرانی سرمایه گذاران در بازار ارز و فاصله گرفتن آنها از دلار منجر شده است.

با توجه به وعده های اقتصادی ترامپ در انتخابات آمریکا، با روی کار آمدن وی ارزش دلار به بالاترین میزان در 14 سال گذشته رسید اما هم اکنون و با کم رنگ شدن روز افزودن احتمال اجرای این وعده ها، این تب نیز در حال فروکش کردن است.