با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در نخستین روز از هفته دولت 20 میلیارد ریال پروژه عمرانی و اقتصادی در نیر افتتاح شد.

به گزارش مرور نیوز از اردبیل، مهدی احمدی فرماندار شهرستان نیر بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های شهرستان نیر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بهره‌برداری از این دو پروژه بسیار مهم اقتصادی و عمرانی در رشد و توسعه منطقه نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند و امیدواریم بتوانیم با بهره‌گیری از این پروژه‌ها شاهد تحقق اهداف مورد نظر در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری باشیم.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام یافته در طول هفته دولت در شهرستان نیر 30 پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر 29 میلیارد و 893 میلیون تومان در این شهرستان مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار می‌گیرد که انتظار داریم با همکاری و مشارکت مسئولان شاهد اشتغال‌زایی مطلوب در منطقه و کاهش معضل بیکاری باشیم و برای تحقق کاهش مهاجرت و محرومیت‌زدایی در منطقه گام‌های اساسی و هدفمند برداریم.

فرماندار شهرستان نیر گفت: از جمله پروژه‌هایی که در این شهرستان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد مقاوم‌سازی واحدهای مساکن روستایی، روکش آسفالت برخی راه‌های روستایی شهرستان، اجرای پروژه آبیاری، کارگاه تولید مصالح بتنی پیش ساخته سبک گازی خبره و پروژه‌های شهرداری کورائیم اشاره کرد که هر کدام به نوبه خود در توسعه منطقه نقش حائز اهمیتی را ایفا می‌کند.

احمدی بیان کرد: افتتاح دو پروژه لکه‌گیری و روکش آسفالت محور ارتباطی دورسونخواجه و کارگاه بتن آماده با تخصیص اعتباری در حدود 20 میلیارد ریال برای تحقق و پیشبرد اهداف مورد نظر بسیار مثمرثمر است که امیدواریم بتوانیم با بهره‌برداری از این پروژه‌ها به تمامی اهداف خود در این راستا دست یابیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل نیز در این دیدار اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌های ملی با هدف جلب گردشگران و معرفی جادذبه‌های گردشگری این شهرستان به همگان می‌تواند در توسعه و پیشرفت منطقه بسیار حائز اهمیت باشد که به همین منظور انتظار داریم مسئولان مربوطه در این زمینه اهتمام و جدیت ویژه‌ای داشته باشند.

ناصر نصیری افزود: حمایت از سرمایه‌گذاران و جلب آنان یکی دیگر از اهدافی است که ما از مسئولان و دستگاه‌های اجرایی استان انتظار داریم، بنابراین نیاز است با ارائه راهکارهای اساسی و اتخاذ تصمیمات مهم می‌توان در این راستا گام‌های هدفمند و اساسی برداشت.

غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای والامقام و تجدید میثاق با آنان نیز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده بود.