«فراخوان بانک‌ها برای تعیین‌تکلیف حساب‌های سپرده»، «کیش بدون مدیرعامل»،‌«بازار آپارتمان‌های لاکچری در تهران»، «ماجرای حذف برنامه‌های ایرانی از اپ استور اپل»، «افت تولید چای به دلیل کاهش بارندگی»، «وزیر ارتباطات: از فیلترشکن استفاده نمی‌کنم»، «ماجرای نامه بی‌سرانجام زنگنه» و «اولین وعده وزیر صنعت برای ارتقای تولید» برخی از مهمترین عناوین اخبار و گزارش‌های امروز اداره اقتصادی ایسنا است.

به گزارش مرور نیوز، ‌برخی از مهم‌ترین اخبار اقتصادی امروز - شنبه - در ادامه آمده است که با کلیک روی هر تیتر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود.

فراخوان بانک‌ها برای تعیین‌تکلیف حساب‌های سپرده

به دنبال ابلاغ دستورالعمل جدید بانک مرکزی در رابطه با پرداخت حداکثری سود به طور علی‌الحساب برخی از بانک‌ها مشتریان خود را برای تعیین تکلیف حساب‌های سپرده فراخواندند.

تعیین تکلیف ریاست مناطق آزاد تا پایان هفته/ کیش بدون مدیرعامل

با روی کار آمدن دولت دوازدهم و معرفی کابینه کماکان در ارتباط با سرنوشت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی صحبتی به میان نیامده و براساس اعلام مسوولان ابقاء یا عدم همکاری اکبر ترکان به عنوان دبیر شورای این مناطق تا پایان هفته آتی توسط ریاست جمهوری مشخص می‌شود.

بازار آپارتمان‌های لاکچری در تهران+ عکس

با توجه به قیمت فروش آپارتمان، محله های الهیه شمالی، فرشته و زعفرانیه به ترتیب با شاخص قیمت ۳.۵، ۳.۵ و 3 میلیارد تومان برای هر واحد مسکونی، جزو گران ترین محله های تهران محسوب می شوند.

انتشار شاخص‌های کلان در سطح منطقه‌ای برای نخستین بار/ تورم ملی ۷.۹ درصد

معاون اقتصادی مرکز آمار ایران اظهار کرد: تاکنون شاخص‌های کلان در سطح منطقه‌ای محاسبه و منتشر نمی‌شد و نرخ تورم نیز در سطح شهری و روستایی بود، ولی مرکز آمار در طرح‌های متنوعی که اجرا کرد تلاش کرده به شاخص های کلان در سطح منطقه دست یابد و تورم را در سطح ملی محاسبه و منتشر کند.

قیمت انواع سکه و ارز در نخستین روز هفته

در بازار امروز سکه تمام طرح جدید یک میلیون و 215 هزار تومان و دلار آمریکا 3849 تومان فروخته می‌شود.

ماجرای نامه بی‌سرانجام زنگنه

در حالی که بیش از یک دهه از قرارداد گازی میان ایران و پاکستان گذشته و طبق آن همه زیرساخت‌های لازم برای صادرات گاز از ایران به پاکستان از سوی ایران فراهم شده است، این همسایه شرقی بر بدعهدی خود اصرار می کند. اصراری که وزیر نفت را بر آن داشت تا با ارسال نامه‌ای به وزیر نفت پاکستان خواهان یک پاسخ صریح از این کشور شود اما به گفته زنگنه به نظر می‌رسد این نامه نیز سرانجامی نخواهد داشت

نرخ رسمی 31 ارز افزایش یافت

بانک مرکزی نرخ رسمی 31 ارز موجود در مرکز مبادلات ارزی را افزایش داد.

گره در تعیین تکلیف سه تعاونی کاسپین

در حالی فرآیند رسیدگی به حساب‌ها و تعیین تکلیف سپرده گذاران هشت تعاونی منحله موسسه کاسپین به تدریج در دستور کار قرار می‌گیرد که در این بین برخی موانع نیز وجود دارد که موجب به تعویق افتادن اجرای فرآیند تعیین تکلیف می‌شود.

زور گرانی به یک درصد هم نرسید

آخرین تحولات قیمتی کالاهای خوراکی نشان می‌دهد که بیشترین تغییرات قیمت به ارزان شدن کالاها اختصاص داشته و حداکثر گرانی ثبت شده به یک درصد هم نمی‌رسد.

ماجرای حذف برنامه‌های ایرانی از اپ استور اپل

شرکت اپل اخیرا و بدنبال تحریم‌های سیاسی و اقتصادی ایالات متحده آمریکا علیه ایران، برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های ایرانی را از فروشگاه اینترنتی اپ استور خود حذف کرد.

وزیر ارتباطات: از فیلترشکن استفاده نمی‌کنم/ توییتر برای بررسی شرایط ما پیش‌قدم شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مسوولان در چارچوب مقررات می‌توانند درخواست رفع فیلترینگ برای خود داشته باشند، درباره تلاش برای برطرف کردن چالش‌های فرهنگی در راستای رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر توضیحاتی ارائه کرد.

اولین وعده وزیر صنعت برای ارتقای تولید

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: در سال جاری 50 هزار میلیارد تومان برای ارتقای تولید در کشور در نظر گرفته شده که از این مبلغ 20 هزار میلیارد تومان به واحدهای تولیدی، 10 هزار میلیارد تومان به نوسازی واحدهای تولیدی و 20 هزار میلیارد تومان جهت اشتغال اختصاص می‌یابد.

افت تولید چای به دلیل کاهش بارندگی

رییس سازمان چای کشور از افت تولید چای به دلیل کاهش بارندگی خبر داد و گفت: حدود 66 درصد از مطالبات چایکاران پرداخت شده و به زودی باقیمانده این مطالبات نیز تامین و به حساب چایکاران واریز می‌شود.

عرضه‌کنندگان خودرو به قانون تمکین نمی‌کنند!

خودروسازان و واردکنندگان خودرو علی‌رغم صراحت قانونی مبنی بر پرداخت خسارت توقف خودرو در تعمیرگاه، همچنان از پرداخت این خسارت به مصرف‌کنندگان خودداری می‌کنند.

پیگیری مطالبات زنان کارگر رسما آغاز شد

کمیته زنان کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران به منظور پیگیری مطالبات و صیانت از حقوق زنان کارگر فعالیت خود را آغاز کرد.