استاندار سمنان بابیان اینکه رسانه ها باید در انعکاس ظرفیت های استان از نظر سرمایه گذاری اقتصادی کوشا باشند، گفت: تنها راه افزایش اشتغال جذب سرمایه گذار است.

به گزارش مرور نیوز ، محمدرضا خباز عصر شنبه در نشست خبری با حضور رئیس فدراسیون جهانی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جهان بابیان اینکه استان سمنان به دلیل نزدیگی به پایتخت و برخورداری از شرایط و تنوع آب و هوایی از جمله استان های مستعد سرمایه گذاری به شمار می رود، ابراز داشت: بی شک با این شرایط موجود نمی توان شعار سال را تحقق بخشید و این مهم می طلبد تا با دعوت از سرمایه گذاران زمینه اشتغال را در استان افزون تر کنیم.

وی با بیان اینکه سه منطقه ویژه اقتصادی در استان سمنان وجود دارد، افزود: وجود این مناطق نشان می دهد که سمنان از زیرساخت های خوبی برخوردار است لذا تنها باید داشته های خود را برای سرمایه گذاران مطرح و با اطلاع رسانی از امکانات موجود در استان نظر سرمایه گذاران را برای هزینه کرد در دیار قومس جلب کنیم.

استاندار سمنان بابیان اینکه این استان از زیر ساخت های خوبی در حوزه حمل و نقل بهره مند است، ابراز داشت: وجود خط راه آهن و دو فرودگاه در استان و امکانات ترانزیت جاده ای از جمله ظرفیت های قابل توجهی است که می تواند سرمایه گذاران را به این منطقه جذب کند لذا برای رسیدن به این هدف تا همایش فرصت های سرمایه گذاری باید ظرفیت های استان سمنان را اطلاع رسانی کرد.

خباز تاکید کرد: اگر می خواهیم منحنی اشتغال و رونق اقتصادی سیر صعودی داشته باشد باید سرمایه گذاران را به استان سمنان دعوت کنیم لذا همایش سرمایه گذاری فرصت مناسبی را برای ورود بخش خصوصی و تحقق اقتصاد مقاوماتی فراهم می کند.

وی با بیان اینکه برگزاری همایش های اقتصادی فرصت خوبی را برای کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان فراهم میکند، افزود: برای احیای واحدهای تولید و صنعتی استان در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اقدامات شایانی انجام و 460میلیارد تومان در یک سال گذشته به واحدهای نیمه تعطیل پرداخت شد و این واحدها توانستند با شروع به کار مجدد رونق اقتصادی را برای استان همراه آورند.