قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی از مخالفت این وزارتخانه برای تحویل مسکن مهر نیمه‌کاره به متقاضیان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، احمد اصغری مهرآبادی در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از شش هزار واحد مسکن مهر استان البرز که صبح یکشنبه در شهرک مسکن مهر ماهدشت برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه‌های مختلفی در این راستا و به‌موجب تسریع در امور مربوطه مساعدت‌های لازم را انجام داده‌اند .

وی با تأکید بر اینکه بحث مسکن یکی از برنامه‌های دولت از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی است، افزود: دولت‌ها در این خصوص رویکرد خاصی داشته که مسکن مهر ازجمله این اقدامات است .

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: دو میلیون و 200 هزار واحد مسکن در سطح کشور از سال 86 شروع‌شده که اکنون یک‌میلیون و 960 هزار واحد از مجموع آمار یادشده تکمیل است .

وی بابیان اینکه 900 هزار واحد مسکن مهر در دولت یازدهم تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است، تصریح کرد: 55 درصد اسناد عیانی این پروژه در سطح کشور اخذشده است .

مهرآبادی گفت: 85 درصد وصولی اقساط در این دولت انجام‌گرفته همچنین مدت‌زمان بازپرداخت اقساط برای مردم از 15 سال به 20 سال ارتقا داده‌شده است .

وی با اعلام اینکه سقف اعطای تسهیلات بانکی در دو مرحله افزایش داده‌شده است، ادامه داد: حل بحث بیمه و مالیات این پروژه‌ها باید موردتوجه قرار گیرد، صدور پایان کار توسط شهرداری‌ها بدون توجه به دو مقوله یادشده امکان‌پذیر نخواهد بود .

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تأکید رئیس‌جمهور در این دولت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر بوده است، افزود: به‌طورقطع بخش عمده این پروژه‌ها در سال جاری به اتمام خواهد رسید .

مهرآبادی یادآور شد: باید به این مهم اشاره کرد که وزارت راه و شهرسازی تنها متولی پروژه‌های مسکن مهر نیست، تأمین زمین و تسهیلات از وظایف این وزارت خانه در خصوص پروژه‌های مسکن مهر است .

وی با تأکید بر اینکه مخالف تحویل پروژه‌های تکمیل‌نشده به مردم و متقاضیان هستیم، باید واحدها قابل سکونت باشد، افزود: تحول بزرگی را در خصوص پروژه‌های مسکن مهر استان البرز شاهد هستیم .