رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) گفت: برای سرمایه‌گذاری در بخش معادن سیستان و بلوچستان توسط سازمان ایمیدر باید بخش خصوصی فعال‌تر ورود پیدا کند و ما هم حمایت می‌کنیم.

به گزارش مرور نیوز، مهدی کرباسیان بعد از ظهر امروز در جشنواره "هامین" که به شکرانه برداشت خرما در قلعه "سب" شهرستان سراوان برگزار شد، اظهار داشت: سیستان و بلوچستان به واسطه برخورداری از ظرفیت‌های بکر معدنی یکی از اولویت‌های برتر دولت در بخش اکتشاف است.

رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) افزود: 15 هزار کیلومترمربع اکتشاف پهنه‌های معدنی از سال 93 به بعد انجام شده و قرارداد ژئوفیزیک هوایی در وسعت 10 هزار کیلومتر برای استان سیستان و بلوچستان بسته شده است.

وی با بیان اینکه سراوان از مناطقی است که از معادن خوبی برخوردار است‌، ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان معادن جدیدی مانند مس، طلا، کرومیت و سنگ آهن وجود دارد که باید مورد بهره‌برداری قرار بگیرد‌.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: سازمان ایمیدرو با کمک بخش خصوصی که نقش محوری در اقتصاد دارد، می‌تواند بستر مناسبی برای اکتشاف پهنه‌های معدنی در راه‌اندازی کارخانجات فرآوری مواد معدنی فراهم کند.

کرباسیان تاکید کرد: برای سرمایه‌گذاری در بخش معادن سیستان و بلوچستان توسط سازمان ایمیدر باید بخش خصوصی نیز فعال‌تر ورود پیدا کند و ما هم حمایت می‌کنیم.