با توجه به قطع روابط کشورهای همسایه قطر به خصوص بحرین و امارات با این کشور هم‌اکنون عمان توانسته است جای خالی این کشورها را برای قطر پر کند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از گلف‌‌تایمز ، ابراهیم محمد رافی مدیرعامل شرکت حمل و نقل دریایی عربی‌تال قطر گفت: با توجه به قطع روابط کشورهای همسایه عمان نظیر امارات و بحرین با این کشور و توقف حمل و نقل دریایی از بنادر دو کشور فوق با قطر هم‌اکنون عمان به هاب حمل و نقل دریایی برای قطر تبدیل شده است.

رافی افزود: هم‌اکنون دو بندر سوهار و سلاله عمان توانسته‌اند جای بندر جبل‌علی در امارات را برای شبکه حمل و نقل دریایی عمان پر کنند.

وی تأکید کرد: بخش قابل توجهی از شبکه حمل و نقل دریایی قطر پیش از بحران سیاسی با 4 کشور عربی، از بندر جبل‌علی امارات عبور می‌کرد اما قطر پس از قطع روابط با 4 کشور امارات، عربستان، بحرین و مصر خطوط کشتیرانی جدیدی را با همکاری عمان شکل داد تا بتواند مشکلات ناشی از بحران سیاسی را حل کند.

رافی تأکید کرد: محوله‌های غذایی به مسیر قطر هم‌اکنون از طریق ترکیه و به صورت جاده‌ای به بندر بوشهر منتقل شده و سپس از طریق کشتی به بندر روویضه حمل می‌شود.