کره جنوبی هم خود را به کشورهایی ملحق کرد که استفاده از بیت کوین و سایرارزهای دیجیتالی را ممنوع خواهند کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از راشاتودی، مقامات کره جنوبی اعلام کردند به زودی افزایش سرمایه را بوسیله هر گونه ارز دیجیتالی ممنوع خواهند کرد و ظاهر یک جنبش مقابله با ارزهای مجازی در دنیا به راه افتاده است.

پیش از این آمریکا، سنگاپور و کانادا در رابطه با شیوع استفاده از ارزهای رمزنگار هشدار داده بودند و چین هم بعنوان اولین کشور در جهان در اوایل ماه جاری میلادی استفاده از ارزهای مجازی را برای تجارت در این کشور ممنوع کرد.

 کمیسیون خدمات مالی کره جنوبی اعلام کرد، استفاده از هر گونه ارز رمزنگار در این کشور ممنوع خواهد شد و در صورتی که موسسات مالی و دیگر نهادها از این ارزها استفاده کنند، مجازات های سنگینی در انتظار آنها خواهد بود و از این پس نظارت ها در بازارهای مالی شدت زیادی پیدا می کند.

 اعمال چنین قانونی در کره جنوبی به دلیل نگرانی روز افزون درباره بکارگیری ارزهای رمزنگار  برای افزایش سرمایه و استفاده از آن در کلاهبرداری های مالی نسبت داده می شود.

بر پایه این گزارش، روز جمعه هر واحد بیت کوین به ۴ هزار و ۱۸۵ دلار و ۵۷ سنت کاهش پیدا کرد؛ این در حالی است که پیش از این به رکورد ۵ هزار دلار رسیده بود.