تهران - ایرنا - بر اساس جدیدترین گزارش مجمع جهانی اقتصاد، شاخص رقابت‌پذیری ایران در میان 137 کشور جهان با هفت پله بهبود به 69 رسیده است.

به گزارش مرور نیوز جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی مجمع جهانی اقتصاد با عنوان گزارش رقابت‌پذیری در سال جاری میلادی نشان می‌دهد، شاخص رقابت‌پذیری ایران در میان کشورهای جهان هفت رتبه بهبود یافته است.
در نتیجه این ارتقای رتبه، ایران در بین 137 کشور جهان در رتبه 69 جای گرفته است؛ رتبه ایران در این گزارش در سال‌های 2014، 2015 و 2016 میلادی به‌ترتیب ٨٣، 74 و 76 بوده است.
در گزارش امسال، سوئیس همچنان رتبه نخست رقابت‌پذیری جهانی را حفظ کرده و آمریکا از رتبه سوم سال گذشته به رتبه دوم ارتقا یافته است؛ یمن که گرفتار جنگ داخلی و فقر شدید است در رتبه آخر این فهرست قرار گرفته است.
البته در گزارش مجمع جهانی اقتصاد کشورهایی نظیر عراق و سوریه که در آنها فعالیت‌های عادی تجاری امکان‌پذیر نیست، جای ندارند. گزارش رقابت‌پذیری جهانی مجمع جهانی اقتصاد همچنان جامع‌ترین برآورد در نوع خود به‌شمار می‌رود. برای تهیه این گزارش 114 شاخص مختلف شامل مفاهیمی مانند مولد بودن و رفاه بلندمدت اقتصادی در نظر گرفته می‌شود.
مجمع جهانی اقتصاد (World Economic Forum) یکی از سازمان‌های بزرگ اقتصادی سوئیس است که نشست سالیانه آن زمستان هر سال با حضور رهبران اقتصادی، سیاسی و تجاری جهان در داووس برگزار می شود.