معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: 20 هزار شغل در هشت استان کشور از طریق عملیاتی کردن اشتغال فراگیر در بخش مشاغل خانگی و با بهره گیری از توانمندی جهاد دانشگاهی ایجاد می شود.

به گزارش مرور نیوز، عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در آیین امضای تفاهمنامه همکاری جهاد دانشگاهی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امضای قرارداد توسعه مشاغل خانگی در هشت استان برای 20 هزار نفر در محل جهاد دانشگاهی، افزود: در اجرای طرح ایجاد اشتغال برای مشاغل خانگی تلاش می شود با همکاری جهاد دانشگاهی بتوانیم آن را گسترش دهیم.

 تسهیلات به تنهایی اشتغال ایجاد نمی کند 

منصوری اضافه کرد: با توجه به توانمندی جهاد دانشگاهی، تلاش می شود بخشی از این اشتغال با کمک این نهاد محقق شود. در گذشته با پرداخت وام و صدور مجوز درصدد اشتغالزایی بودند که بی تردید با تسهیلات به تنهایی اشتغال ایجاد نمی شود.

معاون توسعه کارآفرینی وزیر تعاون گفت: ظرفیت های استان ها شناسایی شده و با استفاده از تسهیلات برای آموزش مهارت و مداخله در اتصال مشاغل به بازار، این نوع اشتغال پیگیری می شود.

وی گفت: بازدیدهای میدانی انجام شده نشان می دهد که به نتایج مطلوبی در حوزه اشتغال می رسیم. خوشبختانه برای تحقق اشتغال فراگیر همکاری و تعامل خوبی بین دستگاه ها ایجاد شده است.