وزارت صنعت، نوآوری و علوم استرالیا اعلام کرد با آغاز بهره‌برداری از پروژه‌های جدید،‌ استرالیا پیش از سال 2019 جای قطر را به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده LNG در جهان می‌گیرد.

به گزارش مرور نیوز، وزارت صنعت، نوآوری و علوم استرالیا اعلام کرد: این کشور در آینده نزدیک جای قطر را به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گاز طبیعی مایع‌شده جهان خواهد گرفت.

وی اعلام کرد: اتمام و بهره‌برداری از برخی پروژه‌های در حال احداث این امکان را برای استرالیا فراهم خواهد کرد که تا پیش از ماه ژوئن سال 2019 حجم صادرات LNG این کشور از قطر فراتر رود.

افزایش صادرات LNG استرالیا با اتمام پروژه‌های در حال احداث

در این گزارش آمده است اتمام پروژه‌های در حال احداث ظرفیت صادرات LNG استرالیا را به 74 میلیون تن در سال افزایش خواهد داد.

در حال حاضر شرکت شورن آمریکا، ایپکس و رویال داچ‌شل، در حال ساخت تأسیسات تولید LNG در استرالیا هستند که کار بهره‌برداری از پروژه شورن با نام ویت‌استون آغاز شده و پروژه‌های دو شرکت دیگر نیز در سال 2018 به بهره‌برداری می‌رسد.

بنا به اعلام دولت قطر مبنی بر برنامه این کشور برای افزایش قابل توجه تولید LNG به نظر می‌رسد استرالیا نخواهد توانست جایگاه بزرگ‌ترین صادرکننده LNG جهان را برای مدت زیادی برای خود نگه دارد.