معاون رئیس صداوسیما و رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی گفت: راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات که در ۱۲ سال قبل توسط مقام معظم رهبری مطرح شد، می‌تواند به‌عنوان یک راهکار برای مقابله با نفوذ شبکه‌های مجازی به کار گرفته شود که متأسفانه تاکنون قدمی برای حرکت در این مسیر برداشته نشده است.

به گزارش مرور نیوز، نخستین دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی در استان قزوین شب گذشته در سالن شهید بابایی دانشگاه علوم پزشکی به پایان رسید.

لطف‌الله سیاهکلی مرادی رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی، در این دوره به تبیین جایگاه و اهمیت «شبکه‌های اجتماعی» در جهان امروز پرداخت و عنوان کرد: امروز رسانه‌ها سرمایه‌های اجتماعی چون «انتخابات، وحدت، اعتماد عمومی» را هدف قرار داده‌اند که تمامیت اجتماعی کشورها را مورد هجمه قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در حقیقت پس‌زمینه کار رسانه‌ها فرهنگ و کارکرد آن‌ها در فضای نوین رسانه‌ای کارکرد اجتماعی است.

سیاهکلی شبکه‌های اجتماعی را به گره‌های تارعنکبوت تشبیه و بیان کرد: هر کدام از ما در شبکه جهانی به‌مثابه یک سنسور هستیم که صاحب این شبکه به‌مانند عنکبوتی هوشیار در حال رصد ما است.

این کارشناس، فضای مجازی را شفاف‌ترین، روشن‌ترین و دقیق‌ترین فضا در جهان امروز دانست و گفت: همه ما مجبور به حضور در این شبکه اجتماعی هستیم چرا که این فضا عرصه‌ای برای زندگی است و در صورت عدم حضور دچار خسارت خواهیم شد.