قائم مقام وزیر نفت گفت: 11 طرح جدید پتروشیمی از پارسال تاکنون به بهره برداری رسیده و چهار طرح دیگر نیز آماده راه اندازی است.

به گزارش مرور نیوز، مرضیه شاهدایی امروز (شنبه) در آیین معارفه خود به عنوان قائم مقام وزیر نفت بیان داشت: در 20 ماه گذشته، شاهد رشد 9 درصدی تولید و افزایش 11 درصدی صادرات بودیم.
شاهدایی با بیان اینکه میزان فروش داخل نیز در این مدت حدود 17 درصد رشد کرد، ادامه داد: با برنامه ریزی و نظارت بهتر زمینه توسعه هر چه سریعتر این صنعت فراهم شد.
وی ادامه داد: از جمله اقدامات انجام شده در شرکت ملی صنایع پتروشیمی، حمایت از محیط زیست و حمایت از تعهدات و مسئولیت های اجتماعی بود.
قائم مقام وزیر نفت یادآور شد: از فرصت فراهم شده پس از اجرای برجام، برای جذب سرمایه گذاری استفاده کردیم و تفاهمنامه های متعددی را به امضا رساندیم که برخی از آنها پیشرفت های خوبی داشته اند.
شاهدایی از توتال (فرانسه)، شل (انگلیس-هلند)، لینده (آلمان)، باسف (آلمان) و ایرلیکوئید (فرانسه) به عنوان شرکت هایی نام برد که مذاکره با آنها برای همکاری در صنعت نفت انجام شده است.
قائم مقام وزیر نفت به تقویت جایگاه زنان در صنعت پتروشیمی اشاره کرد و افزود: حدود هشت سمت مدیریتی در شرکت ملی صنایع پتروشیمی به زنان واگذار شده است.