خودروساز آلمانی، بی‌ام دابلیو، دو فراخوان صادر کرده است که بیش از 1 میلیون خودرو در معرض ریسک آتش‌سوزی حتی در هنگام خاموش بودن خودرو را شامل می‌شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از شین‌هوا، خودروساز آلمانی بی‌ام دابلیو، دو فراخوان صادر کرده است که بیش از 1 میلیون خودرو در معرض ریسک آتش‌سوزی حتی در هنگام خاموش بودن خودرو را شامل می‌شود.

این فراخوانی شامل مدل‌های تولید شده در بین سال‌های 2006 تا 2011 است. اولین فراخوانی شامل بیش از 672 هزار خودرو می‌شود که برخی از مدل‌های سری 3 بی‌ام‌دابلیو که دارای سیم‌کشی‌ها و رساناهای الکتریکی‌ای در سیستم کنترل آب‌وهوای خود می‌باشند را در برمی‌گیرد. این سیستم جریان هوا را برای گرمایش و تهویه مطبوع فراهم می‌کند و در برابر داغ شدن بیش از حد، آسیب‌پذیر است.

دومین فراخوانی بزرگ بی‌ام‌دابلیو شامل مدل‌های گوناگون دارای موتور 6 سیلند می‌باشد که در بین سال‌های 2007 تا 2011 تولید شده‌اند. در این خودروها گرم‌کننده‌ای که برای حفظ محل اتصال میل‌لنگ از یخ‌زدگی طراحی شده است در معرض ریسک اتصال کوتاه است که می‌تواند منجر به آتش‌سوزی شود.

در تحقیقی که توسط ای‌بی‌سی نیوز صورت گرفت اعلام شد در 5 سال گذشته بیش از 40 مورد از خودروهای بی‌ام‌دابلیو پارک شده به صورت خود به خودی دچار حریق شده‌اند. موتور برخی از آنها ساعت‌ها و حتی روزها بود که خاموش بودند.

بی‌ام‌دابلیو اعلام کرده است که فروشندگان این شرکت، خودروهای آسیب‌دیده را به صورت مجانی تعمیر می‌کنند.