رئیس پلیس راه راهور ناجا اظهار کرد:مردم از حضور فیزیکی در مناطق زلزله زده و آسیب دیده خودداری کنند چرا که این موضوع موجب اختلال در امدادرسانی می شود.

به گزارش مرور نیوز، سردار حمیدی رئیس پلیس راه راهور ناجا اظهار کرد: حضور مردم خیّر در مناطق زلزله زده می تواند در روند امدادرسانی اختلال ایجاد کند. وقتی که سازمان های امدادی مثل هلال احمر، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی حضور دارند و عملیات امداد و نجات را به خوبی انجام می دهند و نیاز به تقویت و کمک دارند، منطقی است که کمک های خودمان را برای آنها ارسال کنیم.

سردار حمیدی با تاکید بر اینکه از حضور فیزیکی در مناطق زلزله زده و آسیب دیده جدا خودداری کنید اظهار کرد: این موضوع امدادرسانی را دچار اختلال می کند. در حال حاضر طرح ترافیک خاصی را اجرا می کنیم و اجازه ورود به خودروهای غیرمجاز نمی دهیم.

رئیس پلیس راه راهور ناجا با بیان اینکه خودروهای سنگینی که حضورشان در منطقه توجیهی ندارد برایشان ممنوعیت تردد ایجاد کرده ایم ادامه داد: نیروهایی برای کنترل خودروهای باری که از منطقه خارج می شوند، در نظر گرفته شده است.

وی افزود: نیروهایی برای کنترل وجود دارند و همکاران ایست بازرسی در حوزه انتظامی آماده هستند تا به اموال مردم آسیبی نرسد.

سردار حمیدی در پاسخ به این سوال که این طرح های ترافیکی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت تصریح کرد:برقراری امنیت در منطقه و پایان  عملیات امداد و نجات بستگی به اقدامات سایر دستگاه ها برای امدادرسانی و آواربرداری دارد.

سردار حمیدی با بیان اینکه ما در ابتدای کار متاسفانه شاهد این بودیم که بخشی از  جاده های ما به دلیل ریزش سنگ و آوار دچار مشکل شد و تردد در آنجا مختل شده بود تاکید کرد: با پیگیری های همکاران و کمک های سازمان های مسئول مثل سازمان راهداری و مردم محلی مثل پیمانکارانی که در اینجا کار می کردند توانستیم در کوتاه ترین زمان ممکن جاده هارا باز کنیم.