در شرایطی که آمازون در روزهای برگزاری حراج بزرگ موسوم به جمعه سیاه در کشورهای غربی به حداکثر نیروی کار خود نیازمند است، تعدادی از کارکنان این شرکت در آلمان و ایتالیا اعتصاب کرده اند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از انگجت، هزاران کارمند بخش توزیع و اداره کننده انبارهای بزرگ آمازون در این دو کشور به علت دستمزد ناکافی، ساعات کاری طولانی و دیگر شرایط نامناسب محیط کار دست به اعتراض و اعتصاب زده اند تا این غول خرده فروشی آنلاین را به چالش بکشند.

این امر ممکن است تحویل به موقع سفارشات روزهای اخیر و به خصوص روز حراج جمعه سیاه را با چالش مواجه کند. کارمندان یادشده می گویند ساعات کاری طولانی و پرداخت اندک سلامت آنها را به خطر انداخته است.

این کارمندان معتقدند آمازون مرتب به آنها برای افزایش میزان کار خود در زمانی کمتر فشار می آورد و کنترل های شدید و دائمی در کنار فرهنگ رهبری و مدیریت ضعیف در این شرکت و مدت زمان اندک استراحت در بیم زمان کار بسیار آزاردهنده است.

آمازون در واکنش بیانیه ای صادر کرده و ضمن آنکه هیچ اشاره ای به مذاکره با رهبران اعتصاب کنندگان نکرده، اهمیت این موضوع را اندک جلوه داده است. این شرکت مدعی است اکثریت کارکنانش در ایتالیا و آلمان به کار ادامه داده اند و لذا آمازون قادر به عمل به تعهدات خود در روزهای آتی است.