وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بانک توسعه تعاون محور برنامه‌های اشتغال سراسری و روستایی است گفت: برای ایجاد اشتغال‌های خرد و تقویت اجتماعات محلی باید تمام تلاش را به کار بگیریم.

به گزارش مرور نیوز، علی ربیعی، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی طی پیامی به اولین سمینار روسای شعب سراسر کشور بانک توسعه تعاون نوشت: امروز با تلاشهایی که شخصاً انجام داده ام این بانک را جزو بانکهایی قرار داده ام که به عنوان بانک عامل مشترک تامین مالی برنامه های اشتغال دولت و اشتغال روستایی قرار گیرد. همچنان نیز هر جا که بانک بتواند ایفای نقش بیشتری داشته باشد در حمایت از بانک تلاش خواهم کرد.

متن پیام ربیعی به این سیمنار که در مشهد مقدس درحال برگزاری است به شرح زیر است:

به نام خدا

تمایل داشتم طوری برنامه ریزی می شد که در جمع شما حاضر می‌شدم. از این بابت متاسفم و امیدوارم در آینده فرصت های دیدار رو در رو فراهم آید.

به نظر من بانک توسعه تعاون در عین بانک بودن به معنای عام کلمه به دلیل رسالت و ویژگی های خاصی که دارد، ماهیتاً یک بانک کاملا اجتماعی است و می‌بایست عملکرد این بانک در جهت دستیابی به اهداف اقتصادی اجتماعی باشد.

از این رو معتقدم ما چه در شیوه کار و چه در شیوه رفتار با ذینفعان می‌بایست تجدید نظر بنیادی داشته باشیم. در واقع ما یک بانک توسعه ای هستیم که می‌بایست زندگی افرادی که در قالب تعاونی گرد هم آمده اند و یا خواهند آمد را دگرگون کنیم. آنچه که جامعه امروز به آن نیاز دارد کمک به مشارکت مردم در دستیابی به اهداف اقتصادی اجتماعی است و ما می‌توانیم با کمک به ایجاد اشتعال های خرد و تقویت اجتماعات محلی به این امر مهم کمک کنیم. اگر خوب به ذینفعان بانک توسعه تعاون بیندیشید، با بنده هم عقیده خواهید بود که این بانک فراتر از یک موسسه پولی و مالی بوده و ساختاری کاملا اجتماعی دارد.

به عملکرد بانک توسعه تعاون که نگاه می‌کردم متوجه شدم در این بانک گویی به گونه ای برنامه ریزی شده است که بانکی شبیه بانک های دیگر ولی در حوزه تعاونی ها باشد. از این رو تغییر رویکرد در این بانک از ضروریات است. در این زمینه در آینده بیشتر در قالب نوشته ها با شما سخن خواهم گفت.

امروز با تلاش هایی که شخصاً انجام داده ام بانک را جزو بانک هایی قرار داده ام که به عنوان بانک عامل مشترک تامین مالی برنامه های اشتغال دولت و اشتغال روستایی قرار گیرد. همچنان نیز هر جا که بانک بتواند ایفای نقش بیشتری داشته باشد در حمایت از بانک تلاش خواهم کرد.

امروز از شما انتظار دارم به نحوی عمل کنیم که به خصوص در زمینه اشتعال فراگیر و روستایی زبانزد باشیم.

رسیدن به این هدف مستلزم مسیرهای جدیدی است از جمله اینکه:

1. بیشتر کار کنیم. هر روز بیش از دیروز

2. از روشهای جدید و ایده های نو در دستیابی به اهداف توسعه ای بهره جوییم.

3. با مشتریان مهربان باشیم و رفتارهای سازمانی را مبتنی بر ماهیت تعاون که بنا دارد به دیگران کمک رساند بنا نهیم

4. به معنای واقعی بانک توسعه ای باشیم. بدین معنا که افکار توسعه ای داشته باشیم و در راستای دستیابی به توسعه و با ایجاد نظام مشاوره ای. کلینیکی و .... تبدیل به کارشناسان تعاون و اشتغال شده و مشتریان را از این طریق جذب نماییم.

5. در ارزیابی مشتریان، طرح ها و برنامه ها علاوه بر شاخص های اقتصادی، شاخص های اجتماعی را نیز لحاظ کنیم

در پایان ضمن تشکر ویژه از جناب آقای مهدیان مدیرعامل محترم بانک و قدردانی از تلاشهای اعضای محترم هیات مدیره، مدیران و سایر همکاران از تمامی همکاران و به ویژه از مدیران ستادی و روسای شعب می‌خواهم در دستیابی به اهداف مورد اشاره نهایت همکاری را داشته باشند. برنامه پیشرفت منظم امور را مد نظر قرار دهند و با ایجاد هماهنگی و هم افزایی در دستیابی به اهداف اقتصادی-اجتماعی و به ویژه اشتغال پویا عمل نمایند.