مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی اظهار کرد: امسال بیش از چهار هزار و 60 میلیارد ریال برای اجرای طرح های گازرسانی روستایی به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار هزینه می شود.

 به گزارش مرور نیوز، علیرضا شیخی در خصوص عملیات گازرسانی گفت: با صرف این میزان هزینه، عملیات گازرسانی به سرعت در 730 روستای شمال، مرکز و جنوب استان در دست اجراست.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 670 روستای آذربایجان غربی از نعمت گاز بهره مند است که با اتمام طرح های اجرایی کنونی، این تعداد به یکهزار و 400 روستا می رسد که رقمی قابل توجه در کشور و استان به شمار می رود.
وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید بیشترین توجه را به اجرای طرح های زیربنایی از جمله گازکشی در روستاها و مناطق محروم کشور داشته است، اظهار کرد: در حالی که تا پیش از این دولت، جمعیت روستایی برخوردار از نعمت گاز کمی بیش از یک سوم بود، این میزان در حال حاضر به بیش از 51 درصد روستاییان رسیده است و با اتمام طرح های فعلی به 85 درصد خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی ادامه داد: در حوزه شهری نیز شاهد بهره مندی 99 درصدی از گاز طبیعی هستیم و روند اجرای طرح های شهری نیز با تلاش شبانه روزی در شهرهای کوچک ادامه دارد.
 آذربایجان غربی حدود 2 هزار و 800 روستا دارد که از این تعداد نزدیک به 2 هزار روستا دارای بیش از 20 خانوار است.
جمعیت روستایی آذربایجان غربی نیز به حدود یک میلیون و 100 هزار نفر می رسد.