رئیس بخش دریانوردی تجاری پاناما اظهار کرد: هرچند نفتکش سانچی یک کشتی ایرانی بوده، اما با پرچم پاناما در حال تردد بوده است. این رویه به دلیل اهمیت استراتژیک کانال پاناما در بین بسیاری از کشتی های تجاری امری معمول است. بیش از 8 هزار کشتی از کشورهای مختلف جهان با پرچم پاناما به ثبت رسیده اند.تمام کشتی هایی که با پرچم پاناما به کشتیرانی می پردازند باید از مقررات سختگیرانه این کشور تبعیت کنند.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از رویترز، رئیس بخش دریانوردی تجاری پاناما گفت: تمام کشتی هایی که با پرچم پاناما به کشتیرانی می پردازند باید از مقررات سختگیرانه این کشور تبعیت کنند. هرچند نفتکش سانچی یک کشتی ایرانی بوده، اما با پرچم پاناما در حال تردد بوده است. این رویه به دلیل اهمیت استراتژیک کانال پاناما در بین بسیاری از کشتی های تجاری امری معمول است. بیش از 8 هزار کشتی از کشورهای مختلف جهان با پرچم پاناما به ثبت رسیده اند. 

بررسی های اولیه مقامات دریایی پاناما، که  نفتکش سانچی با پرچم این کشور در حال تردد بوده است نشان می دهد که این نفتکش تمام تشریفات اداری را به صورت قانونی به انجام رسانده بود.

تانکر نفتکش غول پیکر سانچی روز یکشنبه هفته گذشته بعد از برخورد با کشتی باری سی اف کریستال چینی و سوختن در آتش به مدت چند روز  غرق شد.

 

نفتکش ایرانی پروتکل های امنیتی را نقض نکرده بود

فرناندو سولورزانو، رئیس بخش دریانوردی تجاری پاناما گفت، هیچ نشانه اولیه ای وجود ندارد که نشان دهد نفتکش ایرانی پروتکل های امنیتی را نقض کرده بود.

وی افزود، با این حال، تحقیقات کامل در این زمینه ممکن است ماه ها و یا حتی سال ها طول بکشد.

نفتکش سانچی

سولورزانو گفت: «این نفتکش تمام گواهی نامه های نفتی معتبر تضمین های مالی مورد نیاز به موجب توافقنامه های بین المللی را در اختیار داشته است.»

وی افزود، قرار است تیمی از کارشناسان بین المللی از کشورهای ایران، چین، هنگ کنگ و کشورهای متبوع خدمه نفتکش سانچی جعبه سیاه نفتکش را تحلیل کنند تا دلیل اصلی این تصادف را مشخص نمایند.

 

نفتکش سانچی با پرچم پاناما در حال تردد بوده است

هرچند نفتکش سانچی یک کشتی ایرانی بوده، اما با پرچم پاناما در حال تردد بوده است. این رویه به دلیل اهمیت استراتژیک کانال پاناما در بین بسیاری از کشتی های تجاری امری معمول است. بیش از 8 هزار کشتی از کشورهای مختلف جهان با پرچم پاناما به ثبت رسیده اند.

سولورزانو افزود، تمام کشتی هایی که با پرچم پاناما به کشتیرانی می پردازند، باید از مقررات سختگیرانه این کشور تبعیت کنند.

 

کشتی های تحت پرچم پاناما به داشتن نرخ پایین تصادفات دریایی معروفند

وی اذعان کرد که حادثه نفتکش سانچی می تواند تاثیری منفی بر تصویر ثبت کشتی ها در پاناما بگذارد، زیرا کشتی های تحت پرچم پاناما به داشتن نرخ پایین تصادفات دریایی معروفند.