شریعتمداری اظهار کرد: سهم تجارت ایران و بلاروس از یکدیگر بسیار اندک است و امیدواریم قدم های موثری در جهت افزایش روابط ایران و بلاروس برداشته شود.

 به گزارش مرور نیوز، محمد شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه سهم تجارت ایران وبلاروس ار یکدیگر بسیار اندک است، در حاشیه افتتاحیه چهاردهمین اجلاس مشترک همکاری های اقتصادی با جمهوری بلاروس با تاکید بر مستحکم بودن روابط سیاسی بین دو کشور اظهار کرد: باید روابط ایران و بلاروس در بعد اقتصادی ، رشد کرده و مستحکم شود‌.

 وی در ادامه افزود: سهم تجارت هر دو کشور از یکدیگر بسیار اندک است و امیدواریم در دولت فعلی قدم های موثری در جهت افزایش روابط دو کشور برداشته شود.

شریعتمداری تصریح کرد: همکاران ما نقشه راهی برای روابط دو کشور ایران و بلاروس از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ تبیین کرده اند که در این نقشه راه روابط در سطوح مختلف و در کمیسیون های تخصصی تعریف می شود.

وزیر صنعت معدن و تجارت تاکید کرد: این نقشه راه همکاری های مشترکی در حوزه هایی همچون انرژی، حمل ونقل، بهداشت و درمان، علوم و فناوری ، حمل ونقل، تجارت و مسائل سیاسی تعریف کرده و کمیسیون های مربوط موظفند که نحوه عملکرد آنها را بررسی کنند.

وی در خاتمه اضافه کرد: بسیار مفتخریم که روابط امروز ما با کشور بلاروس از سطح همکاری های ساده به روابط موثر در سطوح بالاتر ارتقا یافته است.