علی اکبر نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: تامین اجتماعی یک سرمایه بزرگ ملی است که خدمات ارزنده‌ای را به بخش‌ عظیمی از مردم ارائه می‌دهد.

به گزارش مرور نیوز، علی‌اکبر کریمی اظهار کرد: تامین اجتماعی نهاد عمومی غیردولتی محسوب می‌شود، اما با این وجود، دولت و مجلس نسبت به سرنوشت این سازمان مسئول هستند. امروز با توجه به طلب 140 هزار میلیاردی این ارگان از دولت، یکی از سیاست‌هایی که در مجلس شورای اسلامی پیگیری شده، کاهش تدریجی این بدهی است.

وی بیان کرد: در قانون برنامه ششم دولت موظف شد که هر ساله بخشی از این بدهی را پرداخت کند، اما در لایحه بودجه سال 97 دولت بخشی از این بدهی‌ها که معادل 500 هزار میلیارد ریال است را در قالب وجوه نقد، اوراق و واگذاری‌های حق‌الامتیاز به سازمان‌ها پرداخت می‌کند، در این راستا واگذاری بخشی از سواحل جنوبی کشور به سازمان تامین اجتماعی برای احداث مجموعه‌های عظیم پایانه های نفتی، پتروشیمی و امتیاز واگذاری به سایر شرکت‌ها، زمینه‌ساز تعدیل و تسویه بدهی‌ها شد.

تامین اجتماعی

کریمی بیان کرد: تامین اجتماعی یک سرمایه ملی و امانت بزرگ بین‌نسلی است که باید حفظ و حراست شود. همچنین باید شرایط رشد و بالندگی سرمایه‌های این سازمان برای نسل‌های آینده در نظر گرفته شود تا تامین اجتماعی بتواند جوابگوی انبوه تعهدات خود نسبت به افراد تحت شمول خود باشد.

وی عنوان کرد: ایجاد تعادل بین منابع و مصارف سازمان تامین اجتماعی یک رسالت بزرگ و ضرورت قطعی است و همه مسئولان باید به این مهم بها دهند.

کریمی افزود: بیش از 70 درصد جمعیت استان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و امیدواریم روز به روز شاهد ارتقا خدمات درمانی در این حوزه باشیم. همچنین در پیگری‌های مستمر موضوع تسریع طرح توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) مورد توجه قرار گرفته است.

دیگر نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: اراده مجلس بر این مبناست که مشکلات انباشته شده از سال‌های گذشته تامین اجتماعی را به نحوی مدیریت کند. با توجه به اینکه منابع کشور محدود است، انحرافات طرح تحول سلامت و عدم مدیریت، سبب ایجاد مشکلات فعلی در این سازمان شد؛ در همین راستا راهکارهایی در مجلس شورای اسلامی در خصوص رفع مشکلات سازمان و پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی مدنظر قرار گرفته است.

مقدسی افزود: چنانچه منابع جدید در اختیار تامین اجتماعی قرار گیرد، باید بدرستی مدیریت شود که با انجام این مهم می‌توان به آینده تامین اجتماعی امیدوار بود.

وی ادامه داد: حوزه تامین اجتماعی برای دولت و مجلس اهمیت دارد و نمایندگان مجلس به دنبال راهکارهایی برای تسویه مابقی بدهی‌های دولت به این سازمان هستند.

مقدسی بیان کرد: امسال قدم مثبتی در راستای تسویه بدهی‌های دولت برداشته شد، سعی و تلاش بر این اینست که برای بازنشستگان گام‌های بهتری برداشته شود و حوزه تامین اجتماعی در این راستا چابک‌تر باشد.

وی ادامه داد: حدود 47 درصد جمعیت استان در اراک، خنداب و کمیجان هستند، بر همین اساس باید اختصاص منابع بر اساس جمعیت باشد.