طبق اطلاعات وب سایت "شبکه ایمنی هواپیمایی"، هواپیمای مدل ای تی آر-۷۲ سابقه 24 سانحه با مجموع 332 تلفات داشته است. نرخ بازماندگان سانحه این مدل هواپیما، 28 درصد از مجموع سوانح بوده است.

به گزارش مرور نیوز، آمار پایگاه اینترنتی Planespotters.net نشان می‌دهد هواپیمای ای تی آر 72 با کد EP-ATX در سامانه هواپیمایی ثبت شده و عمر آن 19 سال و 3 ماه و ساخت شرکت تولوز فرانسه بود که در سال 2007 تحویل هواپیمایی آسمان شد.

طبق آمار این سایت، شرکت هواپیمایی آسمان یک فروند دیگر هواپیمای ای تی آر 72 با کد F-OIRB در اختیار دارد که در دسامبر سال 2000 تحویل گرفته است.

پایگاه آمار فلایت "رادار ۲۴" نشان می‌دهد شرکت هواپیمایی آسمان شش فروند ای تی آر 72 دارد که همگی هواپیماهای قدیمی هستند که تنها با سامانه رادار MLAT مکان یابی می‌شوند.

هواپیمای ای تی آر 72 از خانواده هواپیمای مسافربری و باری دو موتوره توربوپراپ است که توسط شرکت "آویونز دو ترانسپورت رجیونال" (ای تی آر) طراحی و تولید شده است و برای پروازهای منطقه‌ای کوتاه برد استفاده می‌شود.

مقر شرکت ای تی آر در تولوز فرانسه بوده و جوینت ونچر میان شرکتهای EADS و Finmeccanica است.

به گزارش مرور نیوز، صبح امروز یک فروند هواپیمای ای تی ار  تهران را به مقصد یاسوج ترک کرد که متاسفانه در مسیر با سانحه روبرو شد و از مدار خارج شد