فیس بوک از مدتی قبل تبادل اطلاعات فایل های اشیای سه بعدی را ممکن کرده بود و حالا دسترسی به این خدمات با سهولت بیشتری ممکن است.

به گزارش مرور نیوز، فیس بوک اعلام کرده که از این پس از فرمت استاندارد فایل‌های سه بعدی موسوم به gITF 2.0 پشتیبانی می کند.

پشتیبانی از فرمت یاد شده نه تنها انتقال اطلاعات دقیق و جزئی فایل های سه بعدی را ممکن می کند، بلکه موجب می شود داده های بیشتری در مورد بافت، ترکیب بندی و دیگر جزئیات این اشیا در دسترس گیرنده قرار بگیرد.

گراف های قابل انتقال از این طریق برای استفاده در برنامه های مختلف طراحی و به چاپ اشیای سه بعدی قابل استفاده خواهند بود و با کاربرد آنها می توان طراحی اشیای سه بعدی از طریق ابزاری مانند گوشی های هوشمند را هم به سادگی انجام داد.فیس بوک

همچنین نقل و انتقال داده های یادشده با استفاده از فید فیس بوک نیز به سهولت انجام می گیرد. همچنین کاربران می توانند اشیای سه بعدی را از طریق ابزاری مانند Oculus Medium و حتی گوگل پولی به اشتراک بگذارند.

فیس بوک می گوید در آینده باز هم امکاناتی عرضه می کند تا طراحی مدل های سه بعدی و باکیفیت از اشیای مختلف برای استفاده در تولید انیمیشن و هدست های واقعیت مجازی با سهولت بیشتری انجام شود.