رئیس کل بیمه مرکزی گفت:حضور شرکت های بیمه در بورس به معنای خرید و فروش سهام نبوده و بیمه‌ها می‌توانند از طریق بازار اولیه وارد بورس شده و به تعمیق بازار و افزایش حجم آن کمک کنند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از بیمه مرکزی، عبدالناصر همتی در مراسم صبحانه کاری با مقامات بازار سرمایه گفت: تاکید ما بر این است که فعالیت بیمه به صورت خصوصی باشد؛ چراکه خصوصی شدن بیمه کمک می کند تا این شرکت ها بتوانند موانع کمتری پیش روی خود داشته باشد.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: بیمه های عمر در راستای توسعه این حوزه و سرمایه‌گذاری بلندمدت در بازار سرمایه نقش قابل توجهی دارد و باید به سمت آن حرکت شود. در این میان بیمه ها می توانند دو کار اساسی انجام دهند؛ یکی از آنها انتشار اوراق بهادار منتسب به بیمه است که اقداماتی نیز در این راستا انجام شده است.

وی تصریح کرد: دومین اقدام، معرفی محصولات بیمه عمر متصل به بازار سرمایه است. مانند محصولاتی که بتوان به صندوق های سرمایه گذاری وصل کرد که به تعمیق بازار و افزایش نقش بازارهای سرمایه در بازار مالی کمک می کند. البته بدلیل وجود نظام دولتی همچون بیمه تامین اجتماعی و صندوق های بازنشستگی گرایش مردم به سمت بیمه های زندگی کم شده است.

همتی اظهار داشت:  دو اصل تقاضا و عرضه در بیمه های زندگی اهمیت دارد، صرف فروش کافی نیست اما در بخش عرضه باید نظارت و کنترل ذخایر رو مورد توجه قرار بدیم . بیمه مرکزی سیاستهای نظارتی در این حوزه دارد مانند تفکیک حسابهای عمر و غیر عمر شرکتها

بیمه

وی افزود: بازده امسال سود سهام شرکتهای بیمه 10- درصد بوده ، سال قبل 30+ درصد بوده ، این موضوع در حقیقت شناسایی سودهای واهی بود. ما مقاومت کردیم  و روی ذخایر شرکتها بخصوص در بیمه شخص ثالث نظارت کامل داریم.

همتی با بیان اینکه دومین شرکت تخصصی بیمه زندگی وارد صنعت بیمه کشور می شود، گفت: رشد فروش بیمه زندگی طی دو سال اخیر از 8 درصد به 14 اشاره و آن حاصل تلاش شبکه فروش تخصصی بیمه عمر است. با تحمیل هرگونه عوارضی به صنعت بیمه مخالفم.صنعت بیمه در حال رشد است و هرگونه عوارض تحمیلی ضرر به اقتصاد کشور وارد می کند.

وی افزود: دلیل اینکه از بیمه مرکزی در دولت احمدی نژاد رفتم این بود که می خواستند پول های بیمه مرکزی را به بخشی از نهاد های حاکمیتی بدهند.