وزارت صنعت در نامه ای به انجمن صنفی واردکنندگان خودرو تاکید کرد :واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی و حقوقی غیر از نمایندگی رسمی، فقط در صورت عقد قرارداد ارائه خدمات پس از فروش با نمایندگی رسمی، براساس ضوابط تعیین شده از سوی وزارت صنعت امکان پذیر است.

به گزارش مرور نیوز، وزارت صنعت، معدن و تجارت شرایط واردات خودرو را به انجمن صنفی واردکنندگان خودرو ارسال کرد.

مدیرکل دفتر اموراقتصادی و سیاست های تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه ای به انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو تاکید کرد: واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی و حقوقی غیر از نمایندگی رسمی، فقط در صورت عقد قرارداد  ارائه خدمات پس از فروش با نمایندگی رسمی، براساس ضوابط تعیین شده از سوی وزارت صنعت امکان پذیر است.

شرایط واردات خودرو

در این نامه همچنین آمده است:صرفا عرضه کنندگان (نمایندگی های مجاز شرکت های خارجی در کشور) که قبل از اقدام به پیش فروش خودرو، مجوز شامل تعداد خودروی قابل عرضه را از وزارت صنعت اخذ نمایند، می توانند به پیش فروش خودرو مطابق آیین نامه و دستورالعمل و آیین نامه اجرایی مربوطه اقدام کنند.

واردات خودرو

به گزارش مرور نیوز، این در حالی است که برخی از شرکت های لیزینگ خودرو که طبق این دستور العمل مجوز واردات و پیش فروش خودروهای وارداتی را ندارند، این کار را انجام داده و در حال حاضر به پیش فروش خودروهای وارداتی می پردازند.

بیشتر بخوانید:

چه کسی مسئول پیش فروش های غیرقانونی شرکت های لیزینگی خودرو است؟

تخلفات نمایندگان رسمی واردات خودرو/ وقتی دود نوسانات قیمت خودرو وارداتی به چشم خریدار می رود