بر اساس گزارش‌های رسمی مرکز آمار ایران، قیمت هشت گروه کالایی در آستانه فرارسیدن سال نو، با تغییرات محسوسی مواجه نشده؛ اگرچه تخم‌مرغ و لبنیات در صف گرانی‌ها قرار دارند.

به گزارش مرور نیوز، مرکز آمار ایران نوسانات قیمی 8 گروه کالایی را اعلام کرد.

مرکز آمار ایران، گزارش متوسط قیمت مناطق شهری کل کشور برای اقلام خوراکی منتخب در بهمن ماه ١٣٩٦ را منتشر کرد. بر اساس این گزارش، متوسط قیمت یک کیلوگرم برنج ایرانی (هاشمی) درجه یک در بهمن ماه سال جاری ١٣٤٦٢٦ ریال بوده است که با توجه به این اطلاع در دی ماه (١٣٤٣٠٩ ریال) تغییر محسوسی نداشته است.

گروه نان و غلات

متوسط قیمت یک کیلوگرم برنج ایرانی (هاشمی) درجه یک در بهمن ماه سال جاری ١٣٤٦٢٦ ریال بوده است که با توجه به این اطلاع در دی ماه (١٣٤٣٠٩ ریال) تغییر محسوسی نداشته است. درماه مذکور متوسط قیمت یک کیلوگرم برنج خارجی درجه یک ٦٥٠٣٧ ریال بوده است که نسبت به ماه قبل (٦٢٣٨٤ ریال)، ٤,٢٥ درصد افزایش داشته است.

گروه گوشت قرمز و سفید و فرآورده های آنها

متوسط قیمت یک کیلوگرم گوشت گوسفند در این ماه به ٤٠٧١٦١ ریال رسیده است که نسبت به ماه قبل (٤٠٦٠٢٧ ریال)، تغییر محسوسی نداشته است. متوسط قیمت یک کیلوگرم گوشت گاو یا گوساله (در بهمن ماه ٣٨٧٠٥٥ ریال و دی ماه (٣٨٦٨٦٠ ریال) تغییر محسوسی نداشته است. در این گروه متوسط قیمت یک کیلوگرم مرغ ماشینی با افزایش ٣,١٨ درصدی مواجه بوده است (بهمن ماه ٧٤٦٢٨ ریال و دی ٧٢٣٢٥ ریال.(

تخم مرغ

گروه شیر، پنیر و تخم مرغ

متوسط قیمت یک لیتر شیر پاستوریزه ٢٨٢٢٤ ریال و یک کیلوگرم ماست پاستوریزه ٣٨٩٨٨ ریال می باشد که نسبت به ماه قبل به ترتیب ٠,٥٩ و ٠.٨٥ درصد افزایش قیمت داشته اند. در این ماه قیمت یک بسته ٥٠٠ گرمی پنیر ایرانی پاستوریزه ٥٩٣٣٤ ریال است که نسبت به ماه قبل  تغییر محسوسی نداشته است. همچنین متوسط قیمت یک کیلوگرم تخم مرغ ماشینی در بهمن ماه برابر ٨١٦٠٨ ریال است که نسبت به ماه قبل (٨٠٤٠٦ ریال) با افزایش ١.٥ درصدی مواجه بوده است.

 گروه روغن ها و چربی ها

متوسط قیمت یک بسته ١٠٠ گرمی کره پاستوریزه (کره حیوانی) ٣٣٥٥٣ ریال است که نسبت به دی ماه ٠,٤٥ درصد افزایش داشته است. در این گروه متوسط قیمت یک بطری ٩٠٠ گرمی روغن مایع ٥٣٨٥٧ ریال است که تغییر محسوسی نسبت به ماه قبل نداشته است.

گروه میوه و خشکبار

متوسط قیمت یک کیلوگرم موز در بهمن ماه ٦٢٤٨٦ ریال بوده است که نسبت به ماه قبل (٥٦١٨٢ ریال) با افزایش ١١,٢٢ درصدی مواجه شده است. متوسط قیمت یک کیلوگرم سیب درختی زرد در بهمن ماه ٣٧٦٠٢ ریال بوده که نسبت به ماه قبل (٣٧٨٢٣ ریال) تغییر محسوسی نداشته است. متوسط قیمت پرتقال محصول داخل در بهمن ماه ٣٣٥٣٦ ریال است که نسبت به ماه قبل (٣٣٣٧٧ ریال) تغییر محسوسی نداشته است .

گروه سبزیجات

متوسط قیمت یک کیلوگرم خیار در بهمن ماه ٢٨٤٠٤ ریال و یک کیلوگرم گوجه فرنگی ٢٢٧٠٦ ریال بوده که نسبت به ماه قبل به ترتیب ٥,٦١ و ١٤.٥٩ درصد کاهش داشته اند. متوسط قیمت یک کیلوگرم سیب زمینی ١٧٧٩٩ ریال که نسبت به ماه قبل (١٧٣١٨ ریال) ٢.٧٨ درصد افزایش داشته است. متوسط قیمت یک کیلوگرم پیاز ٢٥٤٨٣ ریال بوده که نسبت به ماه قبل ١٥.٥٩ درصد افزایش داشته است.

گروه قند، شکر، شیرینی ها و چای

متوسط قیمت یک کیلوگرم قند در بهمن ماه ٤٠٨١١ ریال است که نسبت به ماه قبل (٤٠٧٠٧ ریال) ٠,٢٦ درصد افزایش داشته است. متوسط قیمت یک بسته ٥٠٠ گرمی چای خارجی در بهمن ماه ٢١٢٣٥٧ ریال است که نسبت به ماه قبل (٢٠٨٨٨٧ ریال) افزایش ١.٦٦ درصدی داشته است.

گروه محصولات خوراکی طبقه بندی نشده درجای دیگر

متوسط قیمت یک کیلوگرم رب گوجه فرنگی در بهمن ماه ٥٦٦٠٧ ریال است که نسبت به ماه قبل (٥٥٩٢٧ ریال) ١,٢٢ درصد افزایش داشته است. اطلاعات بیشتر از طریق فایل پیوست قابل دستیابی است.

فایل پیوست: دانلود