دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه سرمایه گذاران مهم ترین سرمایه بیرونی مناطق آزاد هستند، افزود: متاسفانه مناطق آزاد با هجمه های بسیاری مواجه است که با اجرای طرح های هماهنگ می توان با مخاطبان مناطق، مسائل و مشکلات را برطرف کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مرتضی بانک از افزایش تعداد مناطق آزاد در کشور خبر داد.

مرتضی بانک امروز (یکشنبه) در نشست شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی دبیرخانه شورا و سازمان های مناطق آزاد کشور که در تهران برگزار شد، با بیان اینکه در صورت تصویب مجلس، تعداد مناطق آزاد به 15 منطقه خواهد رسید، افزود: چنانچه بتوانیم برداشت هماهنگ از مناطق آزاد میان مردم و مسئولین ایجاد کنیم، به موفقیت مطلوبی رسیده ایم.

وی با اشاره به بالا بودن انتظارات از مناطق آزاد کشور، گفت: برای پاسخگویی به انتظارات و توقعات از مناطق آزاد، باید با برنامه و طرح های همگرا وارد عمل شویم.

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه امروزه فعالیت استارت آپ ها و اقتصاد متکی به آن در دنیا مورد توجه قرار گرفته است، افزود: استارت آپ هایی موفقند که بتوانند با برقراری ارتباط با مخاطب، خدمات خود را به آنان معرفی کنند.

بانک، روابط عمومی ها را مهم ترین نقطه ارتباطی سازمان منطقه آزاد و مخاطبان دانست و افزود: اولین گام موفقیت روابط عمومی ها ارتباط با مخاطب و شناخت نیازهای آنان است تا پی ببرند که مخاطبان مناطق آزاد از سازمان های مناطق چه می خواهند.

سرمایه گذاران مهم ترین مخاطبان بیرونی مناطق آزادند

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ادامه سخنان خود سرمایه گذاران را مهم ترین سرمایه بیرونی مناطق آزاد خواند و افزود: متاسفانه مناطق آزاد با هجمه های بسیاری مواجه است که با اجرای طرح های هماهنگ می توان با مخاطبان مناطق، مسائل و مشکلات را برطرف کرد.

وی دستیابی به راهکارهای جذب سرمایه گذاران در سازمان های مناطق آزاد را اصلی ترین وظایف روابط عمومی ها دانست و افزود: مخاطب امروز مناطق آزاد؛ امنیت، ارتباط سریع، تسهیلات، پنجره واحد خدماتی و پیوند ارتباطی قوی می خواهد که باید به این نیازها رسیدگی شود.

مرتضی بانک همچنین شناخت همه جانبه ظرفیت ها و معرفی آن به مخاطبان در مناطق آزاد را از اولویت اصلی روابط عمومی سازمان های مناطق آزاد عنوان کرد.

مشاور رئیس جمهور همچنین تاکید کرد: سازمان های مناطق آزاد باید در مسیری حرکت کنند که بتوانند اعتماد دولتمردان، نمایندگان مجلس و مسئولان عالیرتبه کشور را جلب کنند.

سرمایه گذاران

مناطق آزاد کشور از دوره تامین و تکمیل زیرساخت ها در حال عبورند

مرتضی بانک تصریح کرد که مناطق آزاد کشور از دوره تامین و تکمیل زیرساخت ها در حال عبورند و باید مشارکت همه مخاطبان مستقیم و غیرمستقیم را برای رسیدن به توسعه جلب کنند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: در کنار همکاری و تعامل مستمر و مستقیم با رسانه های سراسری، روابط عمومی های سازمان های مناطق آزاد، باید به ظرفیت های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز توجه ویژه داشته باشند.

فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به تنهایی یک رسانه اند

وی افزود: امروزه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به تنهایی یک رسانه اند و استفاده از ظرفیت های این فضا، می تواند بر افزایش جذب و جلب مشارکت های اجتماعی کمک کند.

نشست مدیران روابط عمومی سازمان های مناطق آزاد کشور امروز (یکشنبه) توسط روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در تهران برگزار شد.