6 طرح عمرانی شامل 5 اسکله و یک موج شکن روز جمعه با حضور وزیر راه و شهر سازی در جزیره قشم به بهره برداری رسید.

به گزارش مرور نیوز، مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در حاشیه آئین بهره برداری از این طرح ها گفت: از 6 طرح یاد شده، 4 اسکله در روستاهای ساحلی کندالو، شیب دراز، گورزین و سهیلی در جزیره قشم و یک اسکله در جزیره هنگام است.
الله مراد عفیفی پور افزود: اسکله های فلزی شناور (پانتون) با 20 متر طول، 5 متر عرض و 150 سانتیمتر عرض دارند که 30 سانتیمتر از ارتفاع هر اسکله آبخور است.
وی ادامه داد: این اسکله ها 120 سانتیمتر ارتفاع آزاد دارند و سه شناور تفریحی و مسافری به صورت همزمان قادر به پهلوگیری در آن ها هستند.
وی با بیان این که طول پل دسترسی(رمپ) این اسکله ها 20 متر با عرض 160 سانتیمتر و ارتفاع 130 سانتیمتر است، ادامه داد: بدنه این اسکله های شناور با تکیه بر دانش متخصصان بومی و توانمندی مهندسان ایرانی از جنس فولاد دریایی درجه ای (A) ساخته شده است.
عفیفی پور طول و عرض فندانسیون این سازه های دریایی را 3 متر و ارتفاع آن از سطح مد آب را 150 سانتیمتر اعلام کرد.
وی تصریح کرد: در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی و با هدف ارتقای سطح ایمنی سفرها و گردشگری دریایی سه اسکله پانتون دیگر در مبادی گردشگری شهرستان های قشم و سیریک نصب می شود که ارزش تمام 8 اسکله معادل 52 میلیارد ریال است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: 3 فروند اسکله شناور دیگر نیز در مناطق واقع شده در میان جنگل حرا شامل بندر تاریخی لافت و روستای ساحلی طَبل در جزیره قشم و اسکله شناور گردشگری در بندرگاه خور بین المللی آذینی شهرستان سیریک (واقع در سواحل مکران) تا پایان فصل بهار سال آینده به بهره برداری می رسد.
فرمان آغاز به کار طرح سفرهای دریایی ، بازدید از نحوه خدمات رسانی به مسافران و اجرای سامانه هوشمند صدور بلیت سفرهای دریایی و سفر به قشم از برنامه های سفر یک روزه وزیر راه وشهر سازی به استان هرمزگان است.