عظیم حسین آبادی مدیرشعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان مرکزی گفت: تعداد ۶۰۰ فقره وام قرض الحسنه با هدف حمایت از جامعه زنان و تحکیم بنیان خانواده، به زنان سرپرست خانوار استان مرکزی پرداخت شده است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، مدیر شعب استان مرکزی افزود: با امضای تفاهمنامه میان بانک قرض الحسنه مهر ایران و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، این بانک در استان مرکزی تعداد ۶۰۰ فقره وام قرض الحسنه سه میلیون تومانی به زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست پرداخت کرده است.

حسین آبادی هدف از پرداخت این تسهیلات را توزیع فرصت ها، منابع و امکانات میان زنان سرپرست خانوار، زنان بدسرپرست و دختران خود سرپرست به منظور رفع نیازهای ضروری و همچنین راه اندازی و یا توسعه مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد، کوچک و ارزش آفرین برشمرد.

وی با اشاره به نقش موثر زنان در جامعه اظهارداشت: زنان سرپرست خانوار اقشاری از جامعه هستند که به دلایل مختلف،رسالت نان آوری و مسئولیت های زندگی خانوادگی برعهده آنان قرار گرفته است.

مدیرشعب بانک قرض الحسنه مهرایران در استان مرکزی ادامه داد: اغلب زنان سرپرست خانوار معمولا مسئولیت فرزندانی را برعهده دارند که علاوه بر تامین هزینه، تربیت سالم و بی کم و کاست آنها بر دغدغه های مادر می افزاید و نوعی نگرانی دائمی برای وی می آفریند.

حسین آبادی خاطرنشان کرد: توسعه کارآفرینی زنان خودسرپرست، از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا به پیشگیری آسیب‌های اجتماعی، فقرزدایی و در نهایت رشد و توسعه جامعه کمک می‌کند.

وی افزود: بانک قرض الحسنه مهرایران با هدف توانمندسازی این قشر از جامعه به اجرای طرح اندوخته بانوان مهر ایران و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به زنان سرپرست خانوار اقدام کرده است.