اطلاعات گمرک ایران نشان می‌دهد که در شش ماهه نخست سال جاری ۳۵۷ تن قراضه آهن و مس و فولاد به کشورهای مختلف صادر شده و چین نیز از فهرست مشتریان قراضه ایران حذف شده است.

به گزارش مرور نیوز، قراضه آهن، فولاد و سرب یکی از اقلام صادراتی ایران به کشورهای مختلف است. اطلاعات گمرک ایران نشان می‌دهد در شش ماهه نخست سال جاری ۳۵۷ تن معادل ۳۶۹ میلیون تومان قراضه از ایران به کشورهای مختلف صادر شده است.

مشتریان قراضه ایرانی عمدتا کشورهای آلمان، ترکیه، بلژیک و پاکستان هستند. شرح صادرات قراضه‌جات ایرانی به کشورهای مختلف به این شرح است.

آلمان  معادل ۴۸ تن به ارزش ۴۸ میلیون تومان،

ترکیه معادل ۶۹ تن به ارزش ۶۸ میلیون تومان و

هند معادل ۱۷۹ تن به ارزش ۱۹۶ میلیون تومان.

در شش ماهه نخست سال گذشته میزان صادرات قراضه ایران نسبت به مدت مشابه امسال ۴۲ درصد بیشتر بوده است. همچنانکه در شش ماهه گذشته ۶۱۸ تن قراضه آهن، مس وفولاد به ارزش ۵۱۲ میلیون تومان به کشورهای هند، به وزن ۲۹۸ تن به ارزش ۲۹۶ میلیون تومان، آلمان به وزن ۸۰ تن به ارزش ۸۰ میلیون تومان، ترکیه به وزن ۳۶ تن به ارزش ۳۵ میلیون تومان و چین به وزن ۲۰۱ تن به ارزش ۹۹ میلیون تومان صادر کرده است.

گفتنی است بر اساس جداول گمرک ایران علت کاهش صادرات قراضه ایرانی را می‌توان حذف شدن چین از لیست مشتریان قراضه ایرانی دانست.