شرکت ملی نفت عربستان (آرامکو) بدنبال ساخت یک کارخانه پتروشیمی چند میلیارد دلاری در تگزاس است.

به گزارش مرور نیوز، شرکت ملی نفت عربستان در پی ساخت یک کارخانه پتروشیمی ایالت تگزاس آمریکا است.

آرامکوی عربستان پیش از این توسعه پالایشگاه پورت آرتور شرکت "موتیوا اینترپرایز" - زیرمجموعه آمریکایی خود - را که از نظر ظرفیت، بزرگترین پالایشگاه آمریکا است، بررسی کرده بود.

 رویترز به نقل از یک منابع آگاه گزارش داد موتیوا خواهان ورود به عرصه پتروشیمی و استفاده از منابع گاز طبیعی فراوان میادین شیل آمریکا برای تولید مواد اولیه پلاستیک است.

گِرِگ ابوت، فرماندار تگزاس قرار است در دیداری در هیوستون که در آن محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان و امین ناصر، مدیرعامل آرامکو حضور دارند، درباره این طرح‌ها مذاکره کند.

آرامکو

موتیوا روز جمعه اعلام کرد در راستای استراتژی رشد خود، سرگرم بررسی شماری فرصت‌ها از جمله مکان‌هایی است که در حال حاضر در آنجا فعالیت می‌کند.

۱۸ میلیارد دلار در پالایشگاه پورت آرتور موتیوا سرمایه گذاری خواهد شد

آرامکو سال گذشته اعلام کرد ۱۸ میلیارد دلار در پالایشگاه پورت آرتور موتیوا سرمایه گذاری خواهد کرد. این پالایشگاه ظرفیت فراوری حداکثر ۶۰۳ هزار بشکه در روز نفت را دارد.

به گفته منابع آگاه، موتیوا بدنبال افزودن یک واحد کرکینگ اتان در نزدیکی پالایشگاه خود است که می‌تواند سالانه بیش از ۱.۵ میلیون تن اتیلن را تولید کند.

شرکت‌های آمریکایی دیگر شامل شورون فیلیپس کمیکال و اکسون موبیل اخیرا کارخانه‌هایی را برای تولید اتیلن گشوده اند. شورون فیلیپس در حال بررسی ساخت یک کارخانه دیگر در منطقه گلف کاست تگزاس است.