وزارت تجارت چین صادرات محصولاتش با قابلیت کاربرد دوگانه را به کره شمالی ممنوع کرد.

به گزارش مرور نیوز، وزارت تجارت چین در بیانیه‌ای اعلام کرد صادرات محصولات با قابلیت کاربرد دوگانه را به کره شمالی منع می‌کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، فهرست این محصولات بازتابی از قعطنامه شورای امنیت سازمان ملل است که ماه سپتامبر در واکنش آزمایش موشک بالستیک و برنامه اتمی کره شمالی تصویب شده بود.

وزارت تجارت چین جزییات ۳۲ ماده، فناوری و تجهیزات با قابلیت کاربرد در تسلیحات کشتار جمعی را ذکر کرده است. همچنین کالاهایی با قابلیت استفاده دوگانه در تسلیحات متعارف ذکر شده‌اند. 

محصولات با قابلیت کاربرد دوگانه، محصولات یا فناوری‌هایی هستند که می‌توانند برای دو منظور مسالمت‌آمیز و یا نظامی استفاده شوند. 

کره شمالی بارها اقدام به آزمایش‌ های موشکی و اتمی کرده است و دلیل این اقدامات را حضور نظامی آمریکا در شبه جزیره کره و برگزاری رزمایش‌هایش نظامی مشترک با متحدانش در این منطقه عنوان می‌کند. در مقابل آمریکا و سازمان ملل بارها کره شمالی را تحریم کرده‌اند. 

اما طی ماه‌های اخیر بعد از آنکه دیدارهایی میان مقامات ارشد دو کره برگزار شد،‌ مقرر گشت مقامات کره شمالی و آمریکا نیز با یکدیگر دیدار و درباره خلع سلاح اتمی کره شمالی گفت‌وگو کنند.