معاون نخست وزیر ازبکستان با اشاره به اینکه می خواهیم حجم مبادلات دوکشور را در سال جدید به ۵۰۰ میلیون دلار برسانیم تصریح کرد:ترانزیت بار یکی از زمینه های همکاری دو کشور است، سال گذشته حدود ۹۱۱.۲ هزار تن بار میان دو کشور ترانزیت شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی مرور نیوز، معاون نخست وزیر ازبکستان در دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان با بیان اینکه مردم ایران و ازبکستان روابط تاریخی دیرینه ای با هم دارند گفت:ایران را به عنوان همکار نزدیک و قابل اعتماد خود در منطقه می شناسیم.

آچیل بای رحمت اف تصریح کرد: ایران یکی از کشورهای دارای روابط تجاری مهم با ازبکستان است و سال گذشته حجم تبادلات کالا میان دو کشور ۳۲۵ میلیون دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه می خواهیم حجم مبادلات دوکشور را در سال جدید به ۵۰۰ میلیون دلار برسانیم تصریح کرد:ترانزیت بار یکی از زمینه های همکاری دو کشور است، سال گذشته حدود ۹۱۱.۲ هزار تن بار میان دو کشور ترانزیت شد.

آچیل بای رحمت اف همچنین از پیشنهاد ایران برای تهیه نقشه اطلاعاتی که در آن خطوط حمل و نقل ریلی جاده ای دو کشور ترسیم شود، استقبال کرد و گفت:ازبکستات آماده ارایه فرآورده های آماده نساجی از قبیل نخ، ابریشم، پارچه و کالاهایی مانند حبوبات ، گردو، کندم و میوه به بازار ایران هستیم.