مدیرعامل بانک صادرات ایران در حاشیه ششمین اجلاس تجاری و بانکی ایران و اروپا، گفت: بانکها و نهادهای مالی اروپایی باید همکاری بیشتری و نزدیک تری به ویژه از نظر تکنیکی با بانکها و موسسات مالی ایرانی داشته باشند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، حجت اله صیدی، با بیان اینکه بی شک مهمترین ماموریت برگزاری ششمین اجلاس تجاری و بانکی ایران و اروپا ایجاد فضای آشنایی و رفع چالش های همکاری بانکی و تجاری بین ایران واروپا است، پتانسیل های بانک های ایرانی در خارج از کشور به ویژه بانک صادرات ایران را مورد اشاره قرار داد و گفت: این همایش ظرفیت گفت و گو در این خصوص را فراهم کرده که باید مورد توجه قرار گیرد.  
 وی افزود: این همایش و مسایل مطرح شده در آن، از جمله در زمینه الزامات FATF باید مد نظر کارشناسان داخلی قرار گیرد و در عین حال، کارشناسان اقتصادی و بانکداران آلمانی و اروپایی لازم است با پتانسیل های داخلی آشنا بشوند تا زمینه همکاری بیشتری برای بهره مندی از روابط تجاری و بانکی بین ایران و اروپا فراهم آید.
مدیر عامل بانک صادرات ایران با تاکید بر انتظارات مطرح شده از سوی مقامات و کارشناسان ایرانی در این اجلاس، گفت: سخنرانی های خوبی که توسط مقامات بلند پایه کشورمان در این خصوص انجام شد، بسیار تعیین کننده بود. این نشان دهنده این است که بانکها و نهاد های مالی اروپایی باید همکاری بیشتری و نزدیک تری به ویژه از نظر تکنیکی با بانکها و موسسات ایرانی داشته باشند تا این روابط بهتر شکل بگیرد.
گفتنی است، ششمین اجلاس تجاری و بانکی ایران و اروپا با حمایت بانک صادرات ایران و با حضور مقامات دولتی از جمله وزیر راه و شهر سازی، رییس کل بانک مرکزی، رییس کل بیمه مرکزی، سفیر ایران در آلمان، رییس پژوهشکده پولی و بانکی، مدیران ارشد وزارت نفت و وزارت امور خارجه، مقامات بانکی و مدیران بانک ها و نهادهای آلمانی، مسئول بخش ایران در پروژه چشم انداز ایران دراتحادیه اروپا، اعضای هیات عامل بانک مرکزی، مدیر عامل و اعضای هیات مدیره بانک صادرات ایران، مدیران عامل بانک های خصوصی و دولتی، مدیران اتاق های بازرگانی ایران و آلمان و انجمن بانکداران ایران و اروپا در تاریخ های ٨ و ٩ اردیبهشت ماه سال جاری در محل هتل اسپیناس پالاس برگزار شد.