ماموران گمرک بازرگان طی ۳ عملیات موفقیت آمیز از ۳ محموله نهال انگور، لوازم آرایشی و البسه قاچاق کشف و ضبط کردند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از گمرک، ماموران گمرک بازرگان از ۳ دستگاه کامیون ورودی از کشور ترکیه ۷۳۰ اصله نهال انگور  قاچاق کشف کردند. همچنین ماموران این گمرک، از یک دستگاه کامیون دیگر لوازم آرایشی از قبیل ماسک صورت و بدن از جنس قهوه کشف و ضبط کردند. در این محموله لوازم آرایشی در داخل منبع آب پلاستیکی در زیر کانتینر این کامیون ورودی از کشور ترکیه پنهان شده بود که با دقت و هوشیاری ماموران گمرک و همچنین استفاده از تجهیزات کنترلی پیشرفته کشف و ضبط شد.

کشف 251 ثوب البسه و انواع کمربند کشف کردند

در عملیات سوم، ماموران گمرک بازرگان با استفاده از دستگاه ایکس ری علی رغم عدم اظهار راننده اتوبوس  ۲۵۱ ثوب البسه و انواع کمربند کشف کردند. ماموران گمرک بازرگان در حین اسکن اتوبوس به قسمتهایی از اتوبوس مشکوک و جهت بازرسی فیزیکی به ارزیابی نقاط علامت گذاری شده اقدام کردند.

گمرک کانتینر بندر

به همین ترتیب در کانالهای اتوبوس و همچنین در جای خواب اتوبوس به صورت ماهرانه ای ۲۵۱ ثوب البسه و انواع کمربند جا سازی شده بود. لازم به ذکر است که گمرک ایران با الکترونیکی شدن، تجهیز گمرکات به تجهیزات کنترلی ایکس ری و تغییر و تحولات اخیر خود توانست مقام اول کشفیات قاچاق مواد مخدر را در سال ۲۰۱۷ از سوی سازمان جهانی گمرک کسب کند.