آمارها نشان می‌دهد ایران با 35.5 میلیون بشکه بیشترین میزان ذخیره‌سازی روی آب را در جهان دارد.

به گزارش مرور نیوز، آمار ردیابی تانکرهای نفت جهان حاکی از این است که میزان ذخایر نفت ایران روی آب‌ها بیش از 35 میلیون بشکه است که بیشترین میزان ذخایر بین کشورهای محسوب می‌شود.

این آمارها نشان می‌دهد که ایران در 4 بندر و در 43 تانکر مجموعاً 35 میلیون و 414 هزار و 529 بشکه نفت و میعانات گازی ذخیره‌سازی کرده است. این میزان تنها 64.22 درصد از حجم واقعی ذخایر را اشغال کرده و هنوز 35 درصد از حجمی که بتوان ذخیره‌سازی کرد، خالی است. 

بالا رفتن میزان ذخایر نفت روی آب‌ها نشانه‌ای از نخریدن نفت از سوی مشتری‌ها است.چرا که کشورها در صورتی که مشتری برای نفت آنها پیدا نشود مجبورند روی اب ذخیره کنند.

پیش از این نیز رویترز اعلام کرده بوده که صادرات نفت ایران با کاهش 4 درصدی به کمترین میزان 4 ماه گذشته رسیده است که ایران ماه گذشته دومین ماه متوالی کاهش صادرات نفت خام را تجربه کرد.

صادرات نفت خام ایران به غیر از میعانات گازی به روزانه 1.89 میلیون بشکه در روز کاهش یافته و صادرات به آسیا هم به 1.46 میلیون بشکه در روز رسیده است. 

آمارها نشان می‌دهد که سنگاپور در خارج از این کشور روی آب‌ها بیش از 21 میلیون بشکه نفت ذخیره‌سازی کرده که این رقم نسبت به هفته گذشته رشد 104 درصدی داشته است. مالزی در ایالت مالاکای خود بیش از 13 میلیون بشکه نفت در دو بندر و در 27 تانکر ذخیره‌سازی کرده که نسبت به هفته گذشته رشد 53 درصدی داشته است.

کشور امارات در بندر فجیره بیش از 7 میلیون بشکه، در ایالت تگزاس آمریکا بیش از 10 میلیون بشکه، در داخل سنگاپور بیش از 30 میلیون بشکه، در ایالت کالیفرنیای آمریکا بیش از 4 میلیون بشکه، در بنادر هلند بیش از 5 میلیون بشکه و در ونزوئلا بیش از 14 میلیون بشکه نفت و میعانات گازی روی آب‌ها ذخیره‌سازی می‌شوند.

آمار ردیابی تانکرها حاکی از این است که طی هفته گذشته تمام ذخایر نفت روی آب کشورها افزایشی بین 4 تا 104 درصد را تجربه کرده اما تنها میزان ذخایر نفت ایران روی آب‌ها کاهش 5.5 درصدی داشته است.