وزیر نیرو پس از نشست با نماینده اروپایی در رابطه با تصمیم های اتحادیه اروپا مبنی بر حمایت از سرمایه گذاری در ایران گفت: مقامات اروپایی نه تنها در پی ایجاد روابط چند جانبه با ایران هستند بلکه خود را خواهان توسعه بیشتر آن همکاری ها نشان دادند.

به گزارش مرور نیوز، رضا اردکانیان وزیر نیرو پس از ملاقات با کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران گفت: امشب مذاکرات خوبی با هیئت اروپایی داشتیم و نتایج اولیه نیز در مذاکره امشب حاصل شد.

وی افزود: امشب در خصوص 3 نکته روشن که در جلسه شانزده ماه می در بلغارستان در جلسه با اتحادیه اروپا با اتفاق آرا تصمیم گرفته شده بود، بحث و تبادل نظر شد تا بتوانیم اقدامات لازم را در این زمینه‌ها انجام دهیم.

اردکانیان افزود: ایران نیز با تایید سازمان جهانی انرژی اتمی به تعهدات خودش به طور کامل عمل کرده و کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز بر این مسئله صحه می‌گذارد، از این رو اتحادیه اروپا به دنبال آن است تا سرمایه‌گذاری‌ها و ارتباطات تجاری و مالی نه تنها برقرار باشد بلکه توسعه یابند.

سرمایه گذاری اروپا در ایران

وزیر نیرو تصریح کرد: تصمیم گرفته شد که سرمایه‌گذاران کوچک و متوسط اروپایی توسط بانک سرمایه‌گذاری اروپا در جهت پوشش ریسک‌ها و عبور سرمایه‌گذاری مورد حمایت قرار گیرند تا در ایران سرمایه‌گذاری کنند.

وی ادامه داد: این سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه فعالیت وزارت نیرو در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر و افزایش راندمان نیروگاه‌ها است که می‌تواند به سایر بخش‌ها از جمله پروژه‌های آب و فاضلاب تسری پیدا کند.

اردکانیان خاطر نشان کرد: همچنین توافق شد در بازه زمانی مهر و آبان سال جاری توسط شرکت‌های اتحادیه اروپا کنفرانس سرمایه‌گذاری در ایران برگزار شود و در این زمینه از سوی ایران و اتحادیه اروپا افرادی تعیین شدند تا اقدامات لازم را برای برگزاری این کنفرانس سرمایه‌گذاری در تهران انجام دهند.

وزیر نیرو افزود: نه تنها سرمایه‌گذاری های شرکت‌های اروپایی در ایران متوقف نمی‌شود بلکه ایران و اتحادیه اروپا به دنبال آن هستند که میزان سرمایه‌گذاری‌ها گسترش یابد.