نخست‌وزیر ایالت فلاندر بلژیک با اشاره به حضور 140 شرکت بلژیکی در ایران برای برقراری روابط تجاری با شرکت‌های ایرانی گفت: منطقه فلاندر دروازه شرکت‌های ایرانی حضور برای بازار اروپایی است.

به گزارش مرور نیوز، گرت بورژوا نخست‌وزیر ایالت فلاندر بلژیک امروز در سمینار همکاری‌ تجاری و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و بلژیک در تهران با بیان اینکه امروز 140 شرکت از سه ایالت فلاندر، والونی و بروکسل بلژیک برای توسعه تجاری به جمهوری اسلامی ایران سفر کردند، گفت: امضای برجام یک موفقیت دیپلماتیک تاریخی و اراده سیاسی بود.

وی با تاکید بر اینکه بلژیکی‌ها شرکای قابل اتکای تجاری هستند، گفت: شرکت‌های تجاری ما در سراسر دنیا موافقت‌نامه‌های تجاری امضا کرده‌اند و آماده امضای این گونه قراردادها با ایران هستند.

بورژوا تصریح کرد: ما معتقدیم براساس جایگاه منطقه فلاندر به عنوان دروازه بازارهای اروپایی این منطقه فضای کسب و کار و فرصت‌هایی بسیار مناسبی را برای شرکت‌های ایرانی به وجود می‌آورد.

نخست‌وزیر ایالات فلاندر بلژیک بیان داشت: ایران همیشه شریک تجاری مهمی برای کشور ما و منطقه بوده است و من خوشحال هستم که در حال برقراری روابط تجاری دوباره با  ایران هستیم و این روابط قطع نشده و سفر هیات‌های تجاری بلژیکی به ایران برای بازسازی این روابط تجاری است.

وی افزود: دولت ایالت فلاندر در حال ایجاد دفتر تجاری در ایران است و هدف آن ارتقای روابط اقتصادی بین سه منطقه بلژیک (فلاندر، والونی و بروکسل و ایران) است.

بر اساس این گزارش در این مراسم تفاهم‌نامه توسعه تجارت و بازرگانی بین رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و روسای سه منطقه مهم اقتصادی بلژیک (فلاندر، والونی و بروکسل) برای توسعه همکاری‌ علمی، تکنولوژیکی و زیرساخت‌ها به امضا رسید.