مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا گفت: همه‌ی موفقیت‌ها و تحولات بزرگ، مرهون تلاش و کوشش فراوان است و با همت بلند و سماجت در کسب علم و تجربه می‌توان کارهای بزرگ انجام داد.

به گزارش مرور نیوز، محمد رجبی مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا در کنفرانس تراورس ترقی که به همت انجمن علمی دانشکده راه آهن دانشگاه علم و صنعت و با موضوع انتقال تجربه مدیران موفق امروز به مدیران فردا برگزار شد، افزود: دوره‌های کارآموزی، بازدیدها، کار عملی در کنار علم‌آموزی، شرکت در تورهای تعالی، مشاهده تکنولوژی‌ها و تجهیزات صنعتی و انجام کارهای فوق برنامه، دست‌آورهای بسیار خوبی دارد و در موفقیت و پیشرفت علمی و تجربی دانشجویان بسیار مهم و تأثیرگذار هستند.

وی به دانشجویان توصیه کرد: علاوه بر کسب علوم آکادمیک در حوزه‌های غیرآکادمیک هم حضور فعالی داشته باشند و تجربه‌های لازم را به دست بیاورند.

مدیرعامل رجا حضور در همایش‌ها و انجمن‌ها و فعالیت‌های علمی و عملی در زمینه‌های مختلف را موجب تغییر نگاه، تجربه اندوزی و پیشرفت و موفقیت دانشجویان دانست.

رجبی با بیان چندین خاطره از فضای دانشگاه و دوران دانشجویی و فعالیت‌های خود، ادامه داد: فضای دانشگاه بسیار خاطره انگیز و لذت بخش است و کسانی سربلند و موفق از آن بیرون می‌آیند که در کسب علم و تجربه، سماجت و همت بلندی داشته باشند. 

وی در بخش دیگری از توصیه‌های خود به دانشجویان خاطر نشان کرد: برای به نتیجه رسیدن و فتح قله‌های موفقیت باید سه ویژگی علم الیقین، عین الیقین و حق الیقین را سرلوحه زندگی و فعالیت‌های خود قرار دهند.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا، کسب مهارت‌های لازم در زمینه‌های زندگی و کاری را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: فقط درس دانشگاه کافی نیست و یادگیری دیگر مهارت‌ها برای موفقیت خیلی مهم است.

رجبی با توجه به اهمیت اخلاق و معنویات در زندگی انسان‌ها با بیان این که نباید همه چیز را مادی دید افزود: در کنار همه‌ی باورهای علمی اگر نظام ارزشی حاکم نباشد قطعاً دچار زیان و خسارت سنگینی می‌شویم.

مدیرعامل رجا در ادامه افزود: همه‌ی محورهایی که به توانمندی های علمی ما بها می‌دهد ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی است.

وی با اشاره به این نکته که خصوصیات اخلاقی افراد خیلی مهم است گفت: متأسفانه امروزه سطح توقعات و لذت جویی‌ها بالا رفته و این با بحث پیشرفت و موفقیت منافات دارد.

رجبی افزود: باید به جای راحت طلبی و زودرنجی، پرتلاش و زحمت‌کش باشیم و بحث آموزش و یادگیری مهارت های فردی و شغلی را جدی بگیریم و نسبت به موضوعات اطراف‌مان بسیار دقیق و حساس باشیم.

گفتنی است در پایان این نشست صمیمی، جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد. هم‌چنین دانشجویان دانشکده راه آهن دانشگاه علم و صنعت با اهدای لوح سپاسی از زحمات و خدمات مدیر عامل رجا قدردانی کردند.